Strana 3

Mise
Toto je nejdůležitější část této příručky. Předpokládá, že jsi už strávil nějaký čas studiem základů a máš potřebné znalosti, abys měl šanci se misemi probít. Následuj přesně tyto postupy a neměl by jsi mít problémy s jejich zvládnutím. Ale pamatuj, ať žádný instruktor nepojme podezření, že by jsi mohl mít zvláštní pomoc!

Target Practice"Target Practice"
Před začátkem této mise si můžeš zvolit, v jaké třídě lodi poletíš. Čím větší bude tvoje loď, tím těžší bude mise. Jako dobrý kompromis se zdá loď třídy Miranda.



I staletí poté, co lidé dávno na válku zapomenou, stroje, které za účelem ničení sestrojili, bojují dále. Tvým cílem v první misi je zničit dvě minová pole, která ohrožují životy občanů Federace.

Dříve než se rozletíš na první souřadnice, rozděl opravářské týmy a přiděl energii pro stav nejvyšší pohotovosti.

Leť do systému S1222, znič všechny miny: Leť do systému S1222. Po příletu přejdi na červený stupeň. Znič všechny miny. Potom zaměř loď, která miny ovládala, přepni phasery na vyřazení a loď vyřaď.

Leť do systému S1622, znič všechny miny: Leť do systému S1622. Ještě jednou znič všechny miny. Vyřaď i druhou loď ovládající miny z boje. Přesuň se do vzdálenosti 2 500 jednotek (nebo menší) a vezmi loď do vleku (klávesa "T"). Vrať se ke hvězdné základně.

Routine Deployment"Routine Deployment"
Loď: USS Banting
Třída: Oberth



Kelsi - rasa, která vymřela již před více než 100 000 lety - zamořila svůj prostor nebezpečnými bójemi. Naše sonda v systému Huron přestala fungovat právě kvůli nim. Tvým úkolem je vyměnit tuto sondu a v případě potřeby i chránit artefakty, které po rase Kelsi ještě zbyly. Rutinní mise.

Leť do systému Huron, proveď scanování: Leť do systému Huron. Po příletu zaměř nějakou bóji nebo trosky a vyšli sondu. Nezaměřuj ale bóji číslo 1. Právě tu ukradne "Khyzag" a zmizí s ní do systému Onyx.

Leť do systému Onyx, zastav "Khyzaga": Zamiř do systému Onyx. Přejdi na žlutý stupeň. Zaměř bóji 1. Přibliž se na 2 500 jednotek (nebo méně) a zachyť ji. Zavolej Hvězdnou flotilu. Rotherot ti přikáže, abys bóji odtáhl od planety, a pak ji zničil. Zadej tedy zpětný chod (není vždy potřeba) a couvej, dokud ti Sturek neřekne, že teď už můžeš bóji zničit, aniž by jsi tím ovlivnil planetu. Bóji uvolni, ale nenič! Místo toho zaměř "Khyzaga" a vydej se k němu. Až budeš ve vzdálenosti minimálně 10 000 jednotek, zavolej ho. Protože ti neodpoví přejdi na červený stupeň a zaútoč na něj. Až se některá část jeho lodi na senzorech zbarví do červena, řekne Rotherot, abys "Khyzaga" kontaktoval. Udělej tak a domluv se s ním dle libosti, ale diplomaticky. "Khyzag" tě bude po rozhovoru následovat. Vrať se k bóji 1 a vezmi ji opět do vleku. V této chvíli se už můžeš vrátit na žlutý stupeň. Jdi k navigátorovi a zadej kurz zpět do systému Huron. Zde opět zaměř nějakou bóji, přibliž se k ní alespoň na 2 000 jednotek a pusť ji. Pak se vrať ke hvězdné základně.

Uninvited Guests"Uninvited Guests"
Loď: USS Agincourt
Třída: Constitution



V tomto scénáři musíš ochránit systém Epsilon před spojenou flotilou romulanských a klingonských plavidel, která překročila Neutrální zónu a postupuje k Epsilonu IV. Hvězdná flotila má podezření, že Klingoni chtějí provést trestný útok na kolonisty na této planetě. Tvým úkolem je ochránit kolonisty, dokud nedorazí posily - aniž by jsi rozpoutal válku.

Dříve, než uděláš něco jiného, jdi ke stanici pro odstraňování škod a přiděl maximum (nebo skoro maximum) opravářských týmů ke štítům, trupu, phaserům, fotonům a podpoře života. Během bitvy nebudeš potřebovat warpový pohon, a kdyby utrpěl nějakou škodu, nebude trvat dlouho ho opravit. Potom vyhlas červený stupeň a přiděl další energii fotonům, phaserům a štítům. Vrať se zpět na zelený stupeň, abys měl dost energie pro okamžitý warp.

Ochraň "Aurigu": Jakmile se pokusíš letět do systému Epsilon, obdržíš nouzové volání z medusanské nákladní lodi "Auriga" - útočí na ní klingonský "Bird of Prey". Když se dostaneš na místo, dorazí další "Bird of Prey" a demaskuje se. Co nejrychleji znič jednoho z nich. Pokud to neuděláš rychle, obdržíš nouzové volání z "Draku", zatímco bude "Auriga" stále pod útokem. Poté, co zničíš obě lodi "Bird of Prey", začni s opravou štítů.

Podle toho, jak dlouho ti trvá zničit Klingony, obdržíš buď nouzové volání z "Draku" nebo budeš mít šanci pokračovat ve své původní misi v systému Epsilon.

Ochraň "Drakea": To je zcela jasné: Poraz dvě klingonské válečné lodi v bitvě. Ale pokud jsi utrpěl v předchozí bitvě příliš škod, může být dosažení vítězství docela obtížné.

Leť do systému Epsilon: Když vstoupíš do systému Epsilon, zjistíš, že kolonisté byli napadeni, a že guvernér Ryan je vězněn na palubě těžkého klingonského křižníku "D7". Zaútoč na křižník "D7" a dej mu co proto. Jakmile přijde o štíty, snaž se guvernéra přenést k sobě na palubu. Až se ti to podaří, vyřiď i Romulany.

Hide and Seek"Hide and Seek"
Loď: USS Agincourt
Třída: Constitution



Federace má podezření, že klingonský guvernér Kumas, který vedl útok klingonských a romulanských lodí na Pascal II, je odpadlíkem, který jedná bez oprávnění impéria. Navíc, jeden z romulanských válečných ptáků bojujících u Pascalu II napadl dvě lodě Federace - "USS Demeter" a "USS Alexandrii". "Demeter" byl zničen, ale warpové motory romulanské lodi byly poškozeny. V tomto scénáři se spojíš s "Alexandrií" a "USS Rutherford", aby jste našli poškozenou romulanskou loď.

Dostaneš se do těžké bitvy, takže předtím než odletíš k Pascalu II, přiděl opravářské týmy tak, abys zajistil integritu všech systémů potřebných v bitvě - štítů, phaserů, fotonů a trupu. Přejdi na červený stupeň a přiděl co nejvíce energie do fotonů a phaserů, abys stále měl alespoň normální úroveň štítů. Pak se přepni zpět na zelený stupeň, abys mohl vstoupit do warpu.

Leť do systému Pascal: Forester bude automaticky souhlasit se Sturekovým nápadem, jak najít romulanskou loď. Když Sturek navrhne soustředit hledání na jedno místo, vstup do warpu. Přiletíš k planetě a ke zbytkům "Demetera", které jsou téměř přímo před tebou. Jdi na červený stupeň a znič "Demetera", aby ti nepřekážel na radaru během bitvy. Pak se otoč doprava, abys měl planetu uprostřed obrazovky a přibližuj se k ní.

Najdi Romulany: Romulanská loď se demaskuje na levé straně planety. Okamžitě zaměř její warpový pohon a začni pálit ze všeho, co máš - jestli unikne, tvoje mise skončí neúspěchem. Sleduj ji a znič ji za každou cenu. Jakmile ji začneš pronásledovat, objeví se dvě klingonské válečné lodi, ale "Rutherford" a "Alexandria" by je měly zdržet dost dlouho na to, abys měl šanci dodělat Romulany. Jakmile budou Romulané zničeni, pomoz "Alexandrii" a "Rutherfordu" v jejich boji proti klingonským lodím. Až z nich zbude vesmírný prach, vyraz zpět ke hvězdné základně.

Nothing Ventured"Nothing Ventured"
Loď: USS Tempest
Třída: Miranda



Útočníci napadli nákladní lodě na okraji galaxie. Tvým úkolem je hlídat čtyři sektory (Churchill, Allendon, Montgomery a Mountjoy) a pokusit se zjistit, co jsou útočníci zač, a odkud pocházejí. Poznámka: Možná budeš muset splnit tyto cíle v odlišném pořadí, než jsou zde uvedeny v závislosti na tom, jak dlouho ti bude trvat každý z nich dokončit.

Předtím než vyrazíš, nezapomeň rozdělit opravářské týmy a přidělit energii tak, jak to upřednostňuješ v bitvě - během této simulace se budeš potýkat s novými protivníky.

Scanuj Allendon II: Pokud si pospíšíš, můžeš tuto planetu oscanovat dříve, než obdržíš nouzové volání z "Motherlode". Pokud ne, můžeš se sem později kdykoliv vrátit.

Ochraň "Motherlode": Dříve, než můžeš začít s hlídáním, obdržíš nouzové volání z "Motherlode" v systému Churchill. Leť tam, jdi na červený stupeň a zaměř "Pinters Folly". Zasáhni ji jedním výstřelem z phaserů a ona se vzdá. Zavolej "Motherlode", pak "Pinters Folly" a potom opět "Motherlode". Poslechni si jejich argumenty, pak přiděl senzorům maximální množství energie a oscanuj "Motherlode". Poté, co obdržíš výsledky scanování, zavolej "Pinters Folly" - kapitán se nesměle omluví a přeruší útok. Na závěr zavolej "Motherlode". Její kapitán di poděkuje a všichni odletí pryč.

Scanuj Churchill II: Ačkoli už jsi ve správném systému, budeš potřebovat jít do navigace a zadat kurs k Churchillu II, aby dokončil tento cíl. Samozřejmě že se můžeš vrátit kdykoliv později a oscanovat ji.

Scanuj Montgomery II: Oscanuj tuto planetu.

Ochraň nákladní loď: V určitém okamžiku obdržíš nouzové volání z nákladní lodi "Leipzig" v systému Laurier. Ujisti se, že jsi vrátil energii pro senzory zpět na normál a pak vyraz na záchranu "Leipzigu". Loď útočící na "Leipzig" odletí do systému Walpole.

Leť do systému Walpole: Po příletu do systému Walpole zjistíš, že lodi velí Venturián. Zavolej ho, ale buď si vědom toho, že každá tvoje odpověď povede k bitvě. Poté, co porazíš venturijské lodi (relativně snadno), vrať se a oscanuj ty planety, které jsi ještě nenavštívil a vrať se ke hvězdné základně.

Strana 5