Conquest logo

První informace

Život je plný paradoxů. Naposledy jsme se o tom v redakci přesvědčili právě v těchto dnech. Zatímco u příležitosti nedávno proběhnuvší E3 jsme byli dennodenně napjatí jako struny a hltali doslova každou informaci, která by mohla byť jen vzdáleně naznačovat, že Bethesda hodlá odhalit některý nový startrekový titul, k nimž momentálně jako jediná drží licenci, ono velké překvapení nám přinesla až uplynulá noc. Díky americké internetové půjčovně videoher GameFly.com totiž prosákla na povrch informace o připravovaném titulu Star Trek: Conquest pro Nintendo Wii.

Tato zpráva tak všem fanouškům startrekových her zcela neočekávaně mohla výrazně spravit náladu po informačně bohužel naprosto hluchém americkém veletrhu. Jen se tak potvrdily naše předpoklady, že Bethesda Softworks zcela jistě ve svých útrobách něco kutí a nenechává svou milionovou dojnou krávu ležet jen tak ladem. Pravdou je, že zvolit si pro další titul jako mateřskou platformu Wiičko od Nintenda může být stejně tak krokem naprosto geniálním, jako šíleným. Ale spekulace na toto téma si necháme až na jindy. Faktem je, že se jedná o logickou volbu, jelikož ostatní platformy už Bethesda zvládla víceméně pokrýt. S čestnou výjimkou PS3, pro kterou ovšem dost dobře mohla původně plánovat port Legacy. Ten však vzhledem k přijetí titulu na ostatních platformách pozbyl trošku na smysluplnosti. Přesto doufejme, že Star Trek: Conquest není jediným želízkem v ohni. Ostatně, byla by škoda potenciál tak obřího fenoménu využívat jen sporadicky.

Ale zpět k samotnému odhalení Star Trek: Conquest. Ačkoli samotná Bethesda zatím mlčí, dá se s vysokou pravděpodobností předpokládat, že se nejedná o podvrh ani chybu. I proto, že dnes se valná část nových titulů ještě před oficiálním ohlášením „provalí“ právě nějakým podobným způsobem – skrze internetové obchody, půjčovny či databáze ratingových organizací. Samotná produktová stránka na GameFly odhaluje jen minimum informací, ale řadu dalších lze vyčíst mezi řádky. Star Trek: Conquest má podle webu vyjít už 30. listopadu. To by ukazovalo na vývoj v poměrně pokročilé fázi. Jako žánr ovšem stránka uvádí akční adventuru, což je zatím pro většinu pozorovatelů tak trochu záhada. Hned několik indicií totiž nasvědčuje tomu, že titul by mohl být spíše strategií. Více o tom si můžete přečíst v naší analýze.

Nyní je jen otázkou času, za jak dlouho se ke hře přihlásí samotná Bethesda, jelikož nikdo jiný kromě ní (jakožto vydavatele) nemůže oficiálně vývoj titulu potvrdit. Každopádně se ale další informace mohou objevit co nevidět, klidně i v horizontu několika málo hodin. Stejně jako je vysoce pravděpodobné, že samotný titul bude k vidění už na blížícím se veletrhu Games Convention v Lipsku, kam se samozřejmě chystá i náš tým, aby pro vás už tradičně vydoloval nějakou tu exkluzivní informaci. Zůstaňte na příjmu.

Nové informace ze 4. srpna:
- Hra vyjde i na konzoli PlayStation 2.
- Jedná se o kombinaci akce a strategie z období Nové generace.
- Cílem je ovládnutí celé galaxie.
- Strategická část probíhá na tahovém principu.
- Boj probíhá v reálném čase jako taktická akce, ve které ovládáte přímo svoje plavidla.
- Na Wii ovládáte loď pomocí nunchuku a střílíte wiimotem.
- Hra by na obou platformách měla vyjít o letošních Vánocích.
- Podle obrázků lze usuzovat, že hra používá engine Encounters od 4J Studios.

Nové informace z 8. srpna:
- Kampaň bude hratelná z perspektivy všech šesti hlavních stran konfliktu.
- Cena Wii verze byla stanovena na 30 dolarů, na PS2 bude Conquest stát 20 dolarů, což znovu ukazuje na budgetový titul.
- Matt Grandstaff z Bethesdy nám potvrdil, že na hře pracují skotští 4J Studios (autoři Encounters).
- Sehnali jsme pro vás původní trojici screenshotů ve vyšším rozlišení.

Nové informace z 2. září:
- K dispozici bude šest unikátních speciálních zbraní. Jednou z nich je generátor červí díry, s jehož pomocí můžete v okamžiku přenést celou flotilu lodí klidně i na druhou stranu galaxie.
- Bitvu můžete vybojovat jedním ze tří způsobů - "arkádovou bitvou" při 2D pohledu seshora dolů, v mini RTS "rychlé bitvě" nebo "instantní" formou, kdy se okamžitě dozvíte výsledek střetnutí.
- Conquest můžete dokončit za týden usilovného hraní. Hra se zaměřuje na provádění důležitých rozhodnutí a neobsahuje žádný nadbytečný mikromanagement. Vše by mělo rychle odsýpat, abyste neztratili chuť zkusit si hru i z pohledu ostatních ras.

Jiří Bigas,
Star Trek Games.CZ

Přidáno: 25.7.2007
Upraveno: 2.9.2007


Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Conquest najdete zde.