Mr.Spock analyzuje pro Star Trek Games.CZ nové obrazové materiály. Jeho bystrému oku a analytickému vulkánskému mozku neunikne ani sebemenší detail, který před námi chtěli autoři zatajit. Zajímá vás, co se skrývá pod povrchem? Tak to jste na správném místě...
Analýza první - Star Trek Online
V rámci své poslední náborové kampaně odhalila společnost Perpetual Entertaiment další působivý koncept z připravovaného MMORPG Star Trek Online. Vedle nedávného překrásného artworku zobrazujícího jakýsi starobylý chrám na neznámé planetě se jedná o doposud nejúchvatnější scénu, kterou nám autoři hry představili. Současně se ovšem jedná o nedocenitelný informační zdroj, který může mnohé napovědět o hře samé, a potvrzuje i některá fakta už dříve známá.
Obraz zachycuje panoráma velitelství Hvězdné flotily Spojené federace planet v San Franciscu. V pozadí se samozřejmě klene nezbytný Golden Gate Bridge, světoznámá dominanta této kalifornské metropole. Na první pohled se scenérie velitelství sklonku čtyřiadvacátého (resp. počátku pětadvacátého) století, ve kterém se bude děj titulu odehrávat, evidentně v mnoha detailech odlišuje od podoby, jak ji známe z prvního startrekového filmu, Nové generace nebo her Star Trek: Away Team či Elite Force 2. Samotná hlavní budova, jak předpokládáme, je zosobněna stavbou v pravé horní polovině obrázku. Velitelství v této inovované podobě nepřehlédnutelně dominuje emblém fotily a rovněž samotná budova jaksi pomyslně kopíruje tvar insignie.
Stavba v pravém spodním rohu s největší pravděpodobností představuje dok raketoplánů. Tuto skutečnost by mohl potvrzovat i raketoplán v popředí, směřující někam do těchto míst. Centrální nádvoří (či atrium) velitelství doplňuje vedle zeleně i atraktivní fontánový prvek. Svým tvarem opět evokuje symboly spojené s Flotilou. Podobné vodní prvky si ostatně můžeme upamatovat již z Elite Force. O významu zbytku budov a detailů bychom se mohli už jen dohadovat. Například Akadamie na této scéně patrně chybí. Vedle evidentního úbytku zeleně oproti TNG údobí ovšem může zaujmout ještě levý spodní roh s dvojicí důstojníků, obsluhujících futuristicky vyhlížející počítačový terminál. Ten by mohl být založen na nějaké formě holotechnologie či projekce. Důležitější však je, že tato scéna potenciálně naznačuje, jak by obecně mohla vypadat technologii Star Treku budoucnosti.
Analýza druhá - Star Trek: Conquest
Spolu s hrstkou prvních informací se samozřejmě vynořila okolo chystaného wiičkového titulu Star Trek: Conquest i řada spekulací a dohadů. Není náhodou, že většina z nich se točí okolo nebo přímo vychází z jediného „hmatatelného“ důkazu, který GameFly do profilu hry zařadil. Paradoxně tak ovšem předvedený obrázek krabice vyvolal více otázek a nejasností, než toho potvrdil.
Ačkoli GameFly hru vede jako akční adventuru, všechny stopy ukazují na nějakou formu strategie. Dost možná i tradiční RTS. Pojďme se proto na krabici a informace, které z ní lze načerpat, podívat blíže. Už samotný název jasně odkazuje na jednu z dobyvačnějších a konfliktnějších stránek Star Treku. Tedy doufejme. V horším případě by mohl odkazovat i na spřízněnost se starším titulem Conquest Online, což byl primárně multiplayerový titul nevalné kvality, vycházející z oficiální karetní hry Star Trek CCG). To ovšem není příliš pravděpodobné a držme se proto původní idee.
Na RTS či jinou formu klasické strategie by ukazovalo i pozadí krabičky (hvězdné pole s čtvercovou mřížkou), které se nachází pod hlavním motivem (insignie Hvězdné flotily a šestice afilací startrekového universa). Každému, kdo alespoň jednou přičichl třeba k titulu Star Trek: Armada, je jasné, že se jedná o poměrně lehce čitelný odkaz na strategický herní plán. Navíc specifické ovládání nintendovské konzole pomocí gyroskopického ovladače Wiimote přímo vybízí k tomu stvořit titul založený na podobných principech, které využívají PC hry s hlavní devizou v podobě geniální periferie, jakou je myš.
Komu by ani tento předpoklad nestačil, může se zkusit zaměřit na hlubší prozkoumání již zmíněné šestice insignií notoricky známých startrekových civilizací. Vedle zcela klasické Spojené federace planet, Romulanského hvězdného impéria a Klingonské říše se ovšem tentokrát dostalo i na už poměrně opomíjené Cardassiany, Dominion a dokonce i značně originální Breeny. Zmíněná konstelace ras přímo křičí, že hra bude zasazena do období a událostí dominionské války, což je, přiznejme si, stále na herním poli trošku neprozkoumaná půda. A je jen dobře, že se k tomu vydavatel či vývojáři odhodlali. Ostatně bohužel velmi nedoceněný titul Star Trek: Deep Space Nine - Dominion Wars vyšel už před více než šesti lety, konkrétně v roce 2001.
Šest ras, hvězdné pole s mřížkou, titul hry. Pokud nepůjde o strategii, pak možná o taktickou hru typu Starfleet Command či nějaký hybrid mezi oběma žánry. Každopádně bychom se mohli mít opět na co těšit. Bohužel krabice (zatím?) nenese logo vývojáře, což může znamenat dvě věci. Na titulu pracuje samotná Bethesda či některé z jejích interních studií (to se mi jeví jako méně pravděpodobná varianta) nebo bylo logo výrobce zatím z pochopitelných důvodů odstraněno. Tak jako tak se snad opět blýská na lepší časy a my už se těšíme, co dál pro vás zajímavého zjistíme.
Analýza třetí - Star Trek: D-A-C
Náš čistě hypotetický vysněný titul má na svědomí tým Naked Sky Entertainment. Ten sice zatím žádnou velkou díru do světa neudělal, ale jeho jediný zářez na pažbě – arkádová hříčka RoboBlitz pro PC a konzolovou distribuční síť Xbox Live Arcade – nebyl vůbec špatný. To už samo o sobě mnohé naznačuje o možných platformách, kam by D-A-C mohl(o) zamířit. Nicméně pozor, tito technologičtí kouzelníci s licencí na Unreal engine nekašlou ani na ostatní hráče. Jsou totiž oficiálními vývojáři i pro PlayStation 3 a Wii od Nintenda. Navíc podle informací na svých stránkách právě shánějí programátora pro PS3. Je tak docela dobře možné, že se další startrekový titul může objevit na každé z hlavních herních platforem současnosti.
Ze hry ovšem není ani mobilní verze titulu nebo aplikace pro iPhone. Paramount se v poslední době v těchto hříčkách docela našel a s pomocí externích studií chrlí jeden titul za druhým, o čemž ostatně nejlépe vypovídají jeho oficiální herní stránky. Samotný pohled na propagační obrázek dává tušit rutinní vesmírnou rubačku ve stylu Star Trek: Encounters či Battlestar Galacticy, která se rovněž objevila mezi arkádovými tituly na Xboxu 360.
Pro mnohé se možná nabízí otázka, proč „jen“ budgetový titul pravděpodobně skromnějšího rozsahu. Odpověď je ale jednoduše, proč ne. V poslední době na tuto kartu vedle už zmiňované Battlestar Galacticy vsadili třeba Watchmeni, a i když jejich videoherní inkarnace není žádná bomba, příjemné peníze svým chlebodárcům jistojistě vydělá. Dost možná je to lepší, než se měsíce mořit s vysokorozpočtovým titulem, který nakonec stejně všude slízne jen tradiční kritiku her podle filmů. Tak držme D-A-C palce.
Jiří Bigas,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 25.7.2007
Upraveno: 14.3.2009