![]() Na mapě aquilanského systému najdete několik zajímavých míst. Kromě čtyř planet se v pásu nacházejí další čtyři větší asteroidy, na nichž probíhají důlní operace. Planeta Aquila 1 je sice nehostinné místo, ostatní lokace už tak prázdné ale nejsou. Na druhé planetě našel útočiště významný, i když momentálně trochu zneuznalý, vědec Spojené federace planet, doktor Parks. Na třetí planetě od slunce si zřídili vojenskou základnu Klingoni a na poslední planetě se pomalu rozpadá opuštěná stanice neznámého původu. Na asteroidech naleznete samozřejmě těžební stanice, ale i základnu rasy Mhulli nebo rekreační a obchodní středisko Raymonda Thomase Denninga. Mezi těmito lokacemi můžete libovolně přelétávat, téměř všude narazíte na více či méně ukecané lidi a opuštěnou základnu můžete dokonce mírně prozkoumat. Do výsadkového týmu můžete vzít vždy maximálně dva další členy posádky, s výjimkou kapitána Picarda, kterému se z jeho vyhřátého kapitánského křesla nechce. Cestou seberete i několik předmětů, které buď můžete někomu věnovat, důkladně je zanalyzovat, nebo si je schovat pro strýčka Příhodu na pozdější dobu. Samozřejmě nesmí chybět ani pořádná vesmírná bitva na pokračování se supermoderní lodí teroristů. V pozdější fázi hry se ještě objeví (a to doslova) několik dětí, které jsou klíčem k vyřešení situace v aquilanském systému. ![]() Hra je standardně dodávaná v čtyřbarevné CGA verzi a přiznejme si, že to nemůže být žádné velké terno. Naštěstí autoři přibalili utilitu, která hru přebarví do alespoň o trochu slušivějšího EGA kabátku. Grafika je tak docela koukatelná, co mě však mile překvapilo jsou zdigitalizované záznamy z televizního seriálu, které se objevují na každém kroku – Enterprise přechází na warp rychlost, Riker se rozhlíží po místnosti, Data hlásí nově zjištěné informace a spousta dalších. To je na svou dobu docela luxus, alespoň podle mého. Oproti tomu zvuků si moc neužijeme. Ovšem nedá se říct, že bychom o něco přišli. Měl jsem to „štěstí“, že jsem přes PC Speaker zaslechl úvodní startrekovou fanfáru a o něco později i zvuk komunikátoru, a byl jsem rád, že mohu zvuk zase vypnout. ![]() Takže si to pojďme celé shrnout. Když budete mít neuvěřitelné štěstí a budete plnit vše tak, jak si autoři představovali, pár desítek minut se dobře pobavíte. Pokud však uděláte někde něco, co byste dělat neměli, můžete zažít i několik hodin pekla. Pak už vám nebudou digitalizované animace připadat roztomilé, naopak je začnete proklínat. Proto mohu tuto hru doporučit snad jedině těm, kteří milují adventure hry a nechtějí si žádnou z nich nechat ujít, nebo těm, kteří by nepřenesli přes srdce, že nedohráli nějakou startrekovou hru. Příslušníci obou skupin to však dělají pouze na své vlastní riziko a bez návodu páchají sebevraždu. Martin Kovář, Star Trek Games.CZ Přidáno: 17.12.2004 Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: The Next Generation The Transinium Challenge najdete zde. |