Space War logo

V tomto článku se s vámi podělím o své aktuální dojmy z hraní české akční vesmírné střílečky Star Trek: Space War, na které pracoval a doufejme, že po krátké přestávce opět pracovat bude, David Ruml.

Hlavní menuPoslední verze, která se mi dostala do rukou, nabízí tři herní módy. Buď si můžete vyzkoušet úvodní misi z hlavní kampaně, snad nekonečnou rychlou bitvu, nebo hru dvou hráčů na jednom monitoru. Vezmeme to pěkně po pořádku. Jak už víte z našeho rozhovoru s Davidem, na začátku příběhu jsou romulanským špehem ukradeny informace o federální technologii pancíře. A vaším úkolem v úvodní misi je zabránit tomu, aby se tyto informace toho času cestující na palubě Válečného ptáka dostaly k uším romulanského senátu. Tato mise je sama o sobě docela krátká, takže můžeme být rádi, že nám autor přibalil již zmíněnou rychlou bitvu. V ní se – stejně jako v kampani – posadíte do kapitánského křesla federální lodě třídy Ambassador a budete se probíjet vlnami nepřátel, dokud z vašeho trupu zbude alespoň ždibíček. To samé ve verzi pro dva hráče nabízí i multiplayer, v němž se váš spolubojovník ujme velení nad lodí třídy Galaxy.

Když jsme si probrali, co všechno na nás čeká, můžeme se podívat, jak je to zpracované. Úvodní menu vykrystalizovalo po několika úpravách do poměrně slušné podoby, které vévodí obrázek z frenetické řeže o stanici Deep Space Nine. Během samotné hry se pak můžete kochat vážně moc pěknými modely vesmírných lodí. Ať už to jsou plavidla romulanská, klingonská, ferengská nebo třeba vaše federální lodě. Holt jsou vykradena z mnohem lepších zdrojů než u her zahraničních (tam to odnesly real-time strategie Armada, v tomto případě se jedná o simulátor Bridge Commander a taktickou simulaci Starfleet Command 3). Klingoni to zase táhnou s RomulanySice se nedá říct, že je takovýto způsob získávání grafického materiálu chvályhodný, ale pokud by to mělo skončit nějakou příšernou vlastní mazaninou, je to řešení rozhodně přijatelnější. Kromě lodí vypadají pěkně taktéž všechna torpéda a střelba z disruptorů, která se vám snaží poškrábat lak. Přes počáteční komplikace se Davidovi nakonec podařilo zprovoznit efekt zásahu do štítů, což můžeme rovněž přičíst jako bod k dobru. Prozatím se veškerý boj odehrává v povětšinou pustém černém vesmíru, který jen občas obohatí vzdálená hvězda nebo mlhovina. V plné verzi by to určitě chtělo větší rozmanitost.

Hudební stránka Space War nabízí dva hudební náměty, které se hodí jak do hlavního menu, tak i do zuřivé bitvy. Doprovodné zvukové efekty zbraní jsou autentické a nemohou nikterak zkazit pozitivní dojem z hraní.

Chování nepřátel je prozatím mírně stereotypní a hráče by po delší době mohlo odrazovat a demotivovat v dalším úsilí. Drtivá většina útočících plavidel letí pouze přímo za nosem a jen klingonský Dravec se čas od času u dolního okraje obrazovky stočí a přelétne na druhou stranu. To považuji za první vlaštovku budoucího bohatšího a složitějšího bitevního chaosu. Hra dvou hráčů na jedné obrazovceSamozřejmě v této souvislosti nemohu zapomenout na „závěrečného bosse“ první mise kampaně – pro připomínku uvádím, že se jedná o romulanského Válečného ptáka – který střílí naváděná torpéda a vaši fasádu tak pocuchá nejvíce. Ovládání a s tím související hbitost vaší lodi odpovídá spíše tomu, že stojíte v čele velké federální lodě (což je konečně fakt), takže jak se zdá, zůstanou naše volání po dynamické až šílené akci ve stylu starých arkádových klasik nevyslyšena. Když se s tím smíříme, je třeba uznat, že ovládání je bezproblémové a nedochází k žádnému zasekávání kláves či podobným neduhům. Své nepřátele můžete odrovnávat torpédy vypálenými před sebe nebo za sebe, ačkoliv mám dojem, že zadní torpédo není úplně odladěno, protože nevidím důvod, aby jeho rychlost dobíjení ovlivňovala palbu z předních torpédometů. Ale práce na hře ještě neskončily a zadní torpédomet v mém pojetí boje takového využití nenašel.

Pár slov na závěr. V prozatím poslední verzi Star Trek: Space War se najde řada věcí, které by měl David před vydáním finální verze doladit, aby hra byla bohatší. Jinak ale musím říct, že mě svojí celkovou prezentací příjemně překvapila a myslím, že by byla škoda, kdyby nakonec zůstala nedokončena.

Tuto verzi si můžete stáhnout z domovské stránky Star Trek: Space War.

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ

Přidáno: 19.12.2004


Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Space War najdete zde.