Výzva Racoon software


Racoon software hledá spolupracovníky: programátora, grafika, animátora, zvukaře, hudebníka a scénáristu pro nový projekt.

Programátor: Nejlépe Visual C++ a Direct X, ale možno i jakýkoliv jiný programovací jazyk (C, Pascal, Alegro atd.). Nezáleží na jazyku, důležitá je schopnost vytvořit program fungující na všech systémech (Win 9x, ME, XP) a na všech počítačích (Pentium, AMD 200MHz, 2GHz atd.) a schopnost pracovat s moderními herními funkcemi (double buffering atd.). Nepřijatelná je tedy např. znalost Turbo Pascalu (program pořádně nefunguje na rychlejších počítačích a novějších systémech a neumí pořádně pracovat s externí grafikou atd.). Zde je seznam "features" programu, které budu na programátorovi vyžadovat:

Chod ve Windows, rozlišení 800x600 (nebo vyšší), hloubka 256 barev (nebo vyšší), funkce myši (dvě tlačítka, pohyb, kliknutí, stisknutí, drag and drop), schopnost práce s externími grafickými soubory (bmp, jpg, pcx, gif), schopnost práce s rozšířenou pamětí (tj. např. nejen pouze se 640 kb ale se 128 MB RAM), schopnost použití double bufferingu, schopnost práce s externími zvukovými soubory MID a WAV (resp. MP3), schopnost práce s přerušeními (tj. možnost více stisknutých kláves najednou). Dále budu požadovat řešení některých "problémů", např. vytvoření algoritmu pro otáčení obrázku pod určitým úhlem atd. Důležitá je tedy dobrá znalost matematiky (vektorová algebra, analytická geometrie atd.). Jinými slovy budu po programátorovi požadovat, aby uměl programovat lépe než já (což nebude zas takový problém :-) Důležitá je taky ochota pracovat a podřídit se cizím rozhodnutím. Zájemce také prosím, aby zvážili, jestli mají na takový projekt čas, aby neodešli v polovině rozdělané práce např. kvůli maturitě, nebo diplomce. Právě u programátora by takovéto "cuknutí" mohlo mít katastrofální následky. Intenzivní práce se dá očekávat hlavně o prázdninách (u studujících). Schopnosti programátora si pro jistotu vyzkouším zadáním modelového programu. Teoreticky není u programátora nutná znalost Star Treku. Nebude v podstatě nic vymýšlet, bude pouze programovat dle zadaných údajů. Ovšem ST znalosti výrazně usnadní komunikaci. Vzhledem k umístění tohoto textu však pochybuji, že by se přihlásil někdo "mimo rodinu" :)

Grafik: Zde není nutné ovládat konkrétní program, ale je nutné některý ovládat dobře. U grafika jsou vyžadovány dvě věci: 1) tvorba grafiky tj. že pokud dostane za úkol vytvořit 2D model lodi Akira, tak to musí umět. V podstatě není nutné, aby obrázky sám vytvářel, ale je to žádoucí, protože v případě převzaté grafiky je tu nebezpečí porušení autorských práv a rozdílného stylu grafiky. Navíc ho nesmí zaskočit úkol vytvořit obrázek lodi, která dosud nikde nebyla vidět, resp. je vymyšlená. Na druhou stranu po grafikovi nikdo nebude požadovat, aby tyto modely přímo vytvářel, bude je jen přetvářet do počítačové formy. Vlastní design obstará někdo jiný, např. tužkou na papíře. 2) úprava grafiky. To zároveň vyžaduje nějaký aspoň mírně pokročilý grafický editor. Zde je seznam základních operací, které by měl být schopen grafik provádět: změna velikosti obrázku, otáčení pod úhlem, ořezávání, práce s transparentní barvou, záměna barev, úprava jasu a kontrastu atd. I schopnosti grafika si nejprve mírně otesuji a také budu požadovat, aby zvládl minimálně to co já (opět to nebude moc těžké :-).

Animátor: Tato funkce nepatří mezi základní a hra se bez animací celkem klidně obejde, ale pokud někdo umí pracovat s 3D objekty, umí je vytvářet a je schopen stvořit hezkou animaci (podle scénáře) s tématem Star Treku, je vítán.

Zvukař: Zde je nutná schopnost práce s WAVy a jejich vyhledávání na internetu. Bude nutné sehnat např. zvuk vystřeleného torpéda, phaseru, disruptoru, červeného poplachu, exploze, pípání tlačítek atp.

Hudebník: Opět není nutná znalost konkrétních programů, ale je třeba umět ovládat nějaký program na tvorbu MIDů. Schopnost hrát na klávesy a převést to do MP3 je také vítaná. Předpokládá se tvůrčí schopnost vytvořit neotřelou hudbu ke hře se ST motivy. Funkce hudebníka bude asi nejméně omezovaná. V podstatě dostane volnou ruku na vytvoření hudby, ze které se pak vybere určité množství skladeb do hry.

Scénárista: Zde se nepožaduje žádná znalost počítačů nebo programů. Je nutná pouze fantazie a dobrý nápad. Samozřejmý je přehled ve ST světě, abychom tu neměli pouze replay nějaké epizody. Pokud někdo máte nějaký dobrý nápad na příběh, nějakou zápletku nebo něco, co už vám dlouho leží v hlavě atp., neváhejte. Stejně jako práce hudebníka bude zřejmě i práce scénáristy nejméně omezovaná a upravovaná.

Věk, bydliště ani pohlaví není pro žádnou funkci limitující. Je ale velmi žádoucí, aby dotyčný měl přístup na internet a to takový, že může posílat a stahovat soubory, přijímat poštu, popř. chatovat. V podstatě není nutné mít internet doma, ale možnost kontaktu je nutná tak 3x týdně. V krajních případech by se dalo akceptovat i jednou týdně.

To by bylo k tomu co požaduji a teď k tomu co nabízím. Není toho moc, vlastně skoro nic. Hra bude s největší pravděpodobností Freeware. Proto se prosím nehlaste nikdo, kdo chcete pracovat za peníze. Zaplatit nemám čím. Ovšem komu bude stačit práce pro radost a zkušenost z práce v kolektivu, je vítán. Jediný možný zisk, který by byl reálný, je zisk z případné reklamy. V takovém případě můžu slíbit, že se zisk rozdělí mezi všechny, kdo se na projektu podíleli. Jakým podílem se rozdělí, zatím není možné říci, ale pokud by se měl imaginární zisk rozdělit např. mezi mě, programátora a grafika, neváhal bych ho rozdělit na třetiny. Ovšem vyhrazuji si výhradní právo na rozhodování o podílech. Ale jak už bylo řečeno, tento projekt NENÍ dělán pro peníze, a tak se nedají žádné očekávat. Případný zisk (ať už z jakéhokoliv zdroje) by byl pouze příjemným překvapením.

A o jaký projekt se jedná ? Pracovní název je Star Trek: Final War II, ale téměř 100%ně se název ještě změní, podle scénáře. A o co půjde ? O 2D simulátor mezilodních bitev ST. Něco na způsob Starfleet Commandu, Starfleet Academy, nebo Bridge Commanderu (ovšem ve 2D, samozřejmě). Vesmír Star Treku je pro tento druh hry přímo stvořený a pokud máte chuť a schopnosti se na podobném projektu podílet, ozvěte se buď na Star Trek Games.CZ, nebo přímo na e-mail Unimatrix325@seznam.cz. Odpovím všem, ovšem v případě velkého zájmu o některou z funkcí vyberu jednoho nebo pár nejlepších. Není problém mít dva programátory, nebo dva grafiky, ale pět grafiků už je asi zbytečný luxus.

Martin Šimek alias Unimatrix325,
Racoon software

Přidáno: 26.12.2002



Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Final War najdete zde.