GameSpot: Čím se Star Trek: New Worlds liší od ostatních real-time strategických her?
Dan Kingdom: Star Trek: New Worlds stojí stranou obecného davu real-time strategií, protože hráčům nabízí možnost svobodně se rozhodnout, jak chtějí hru sledovat. I jiné real-time strategie tvrdily, že přináší 3D zážitek, ale ten byl přesto stále omezen na izometrický pohled shora. New Worlds hráčům předkládá nejen tento pohled, ale také možnost pohybovat se volně po povrchu planety. Můžete viset nad svojí kolonií a dívat se přímo dolů, můžete se svými tanky projíždět lesem nebo prostě sedět na zemi, zírat na oblohu a sledovat ubíhající mračna.
GameSpot: Jaké surovinové zdroje ve hře shromažďujete?
Dan Kingdom: Nové světy, ve kterých hrajete, jsou hustě posázené bohatými nerostnými ložisky. Těžit a zpracovávat na užitečný materiál lze šest surovin (dilithium, talgonit, křemík, dolomit a magnezitovou rudu), ačkoliv hráči zjistí, že jim povětšinou bude k doplnění zdrojů stačit těžit jenom jeden nebo dva z těchto minerálů.
GameSpot: Jak ve hře probíhá výstavba základny a správa surovin?
Dan Kingdom: Výstavba základny funguje trochu jinak než ve většině real-time strategií. V New Worlds probíhá budování v reálném čase prostřednictvím týmů pracovních včeliček, které montují budovu panel po panelu. Existující budovy jsou rovněž vylepšovány novými křídly a dalšími prvky, které hráči umožňují přístup k novým technologiím a systémům. Rovněž na správu surovin je velmi dobře vidět, protože je po kolonii převáží nákladní včeličky. Určité budovy, jako je například vozovna, je nezbytné pravidelně dozásobovat, nemá-li výroba v nich váznout, výsledkem čehož může být velmi činorodé prostředí. Včeličky se proplétají kolonií a staví nové budovy, z nichž a do nichž se vykládají bedny se surovinami a koloniální raketoplány k nim přivážejí nový personál.
GameSpot: Za jaké strany můžeme hrát?
Dan Kingdom: Vybrat si lze ze tří hratelných stran: Federace, Klingonů nebo Romulanů. Hraní za jinou stranu neznamená jenom novou sadu budov a vozidel, každou s vlastním grafickým stylem, ale také hráčům nabízí odlišnou cestu příběhem. Každá ze stran nahlíží na hru ze svého vlastního úhlu a s rozvíjejícím se příběhem hráči navštíví jiné světy. V určitých okamžicích se nicméně všechny tři strany sejdou se svými vlastními cíly a záměry na jedné a té samé planetě, kde se odehraje nějaká klíčová scéna.
GameSpot: Jak se od sebe jednotlivé strany liší? Mají unikátní schopnosti a jednotky?
Dan Kingdom: Pomineme-li odlišnosti v grafickém ztvárnění a architektuře, začíná každá rasa s podobnými budovami. Všechny tři rasy kupříkladu vlastní koloniální jádro, vozovnu, generátor energie, pracovní včeličky a koloniální raketoplány. S postupující hrou a rozvíjející se kolonií se začnou objevovat určité rasové odlišnosti. K nasycení rostoucího počtu kolonistů využívá Federace hydroponickou farmu, kdežto Klingoni volí praktičtější zvířecí farmu. Poté co hráč získá přístup k systémům vyšší úrovně, odhalí v nabídce vozidel ještě více charakteristických vlastností jednotlivých stran. Federace může stavět mobilní štítový generátor, Klingoni získají přístup k dalekonosným útočným zbraním, zatímco Romulané vyvinou maskované tanky umožňující skryté údery.
GameSpot: Co dělá z této hry součást startrekového vesmíru? Pozemní souboje dosud nebyly ve filmech ani seriálech k vidění. Jak to uděláte, aby hra vzbuzovala dojem, že do tohoto vesmíru patří?
Dan Kingdom: Ačkoliv Star Trek zobrazuje především život mezi hvězdami, viděli jsme i bezpočet návštěv cizích světů. Kirk a spol. neustále létali od jedné planety k druhé. New Worlds se zaměřuje na personál, který musí na těchto světech zůstat, a na překážky, které musí překonat.
Třebaže se na startrekovou hru jedná o radikální krok, umístění New Worlds na povrch nám umožnilo vytvořit ohromné množství dosud neviděných budov a vozidel všech tří hratelných ras. Úzce přitom spolupracujeme s Paramountem, a tak 98 procent hotového produktu bude tvořit zcela unikátní federální, klingonský a romulanský materiál. Star Trek: New Worlds, kterou samozřejmě pravidelně schvaluje kancelář Ricka Bermana, představuje hru, kterou lze na první pohled zařadit do vesmíru Star Treku.
Federální budovy a vozidla si udržují klasický „čistý“ vzhled Hvězdné flotily, který známe z filmů, zatímco klingonské budovy vypadají jako jejich protějšky na Qo’noSu (domovském světě Klingonů), s vysokým, majestátním koloniálním jádrem a disruptorovým tankem připomínajícím Dravce. Vzhledem k omezené přítomnosti Romulanů v této časové linii pro nás představovali největší výzvu. Ale ať už jde o vysoké koloniální jádro tvořené třemi silnými pilíři nebo majestátní těžební stanici, vše vypadá přiměřeně imperiálně a zároveň neokoukaně.
GameSpot: Jak vypadá základní příběh hry?
Dan Kingdom: Krátce po událostech z filmu Star Trek V: Nejzazší hranice vytvoří Romulané během tajného zbraňového testu v Neutrální zóně trhlinu v subprostoru, z níž se vynoří množství dosud neprozkoumaných planetárních systémů. Tyto nové světy jsou bohaté na přírodní nerosty a s tím, jak všechny tři rasy začnou kolonizovat vnější oblasti, propukne nová zlatá horečka. Při tom, jak Federace, Klingoni a Romulané osidlují další a další světy, nepotrvá dlouho a nevyhnutelně dojde k prvním teritoriálním konfliktům.
Původ těchto ztracených systémů tvoří část postupně se odkrývající příběhové linie, takže tu toho nemůžeme prozradit příliš. Postačí říct, že tyto nové světy nejsou tak docela neobydlené a že jejich původní obyvatelé se o ně nehodlají dělit.
GameSpot: Které prvky hry více hráčů odliší tuto hru od předchozích real-time strategií?
Dan Kingdom: Kromě standardního deathmatche, kde si to spolu hráči mohou natvrdo rozdat, nabízí New Worlds i několik nových variací na hru více hráčů. Jednou z nich je možnost speciální kampaně, v jejímž rámci mohou tři lidé hrát mise z příběhu pro jednoho hráče, ve kterých nahradí rasy původně řízené umělou inteligencí. Místo totální války budou tyto mise často vyžadovat velmi odlišnou taktiku v závislosti na tom, za kterou rasu hrajete.
Další variací je kooperativní mód. Ten umožňuje, aby za jednu rasu mohlo hrát více osob, které ovládají stejné budovy i jednotky. Zpočátku to může působit zmatečně, ale v důsledku to vede k velmi zajímavým hrám. Jeden hráč může zůstat v kolonii, stavět budovy a spravovat zdroje, zatímco druhý povede bojové jednotky do bitvy.
GameSpot: Jak přesně se do pozemních bitev zapojí hvězdné lodě? Uvidíme raketoplány, Dravce a malé stíhače?
Dan Kingdom: Hvězdné lodě představují „hostující hvězdy“ a jak romulanský, tak klingonský Dravec se objeví hned v několika misích. Mohou přilétnout v průběhu mise a poskytnout palebnou podporu vlastním jednotkám, stejně jako způsobit bolehlav pozemním jednotkám nepřítele. Ve hře jsou i koloniální jednotky, které dokáží létat, jako například raketoplány a pracovní včeličky, ale ty nemůže hráč přímo ovládat.
GameSpot: Bude hra obsahovat i nějaké nebojové cíle?
Dan Kingdom: Každá mise obsahuje více cílů a ne u každého z nich půjde o násilné střetnutí. Může se jednat například o splnění těžebních kvót, vědecký průzkum, lékařskou pomoc nebo záchranné operace. Mise budou často obsahovat dva a více cílů, které se objevují postupně s probíhajícím dějem, takže hráči budou mít před sebou neustále nějakou výzvu.
GameSpot: Jak se ve hře budou chovat místní obyvatelé a kolonisti?
Dan Kingdom: Když hra začne, dojde i k navázání prvního kontaktu s původními obyvateli nových světů. V závislosti na tom za jakou rasu hrajete, s sebou tito domorodci přinesou jinou výzvu. Federace s nimi hodlá navázat diplomatické styky, a tak je ochotná nabídnout jim jakoukoliv pomoc. Klingoni je považují za přirozeně podřadnou rasu a mají v plánu je zotročit. A Romulané se zajímají o jejich technologii, a tak chtějí obsadit co nejvíc místních osídlení.
Kolonisty lze považovat tak trochu za surovinu. Každá koloniální budova vyžaduje k optimálnímu fungování určité množství personálu. Stavba nových budov si žádá většího počtu kolonistů a dokud hráč nepostaví transportní plošinu a nezačne je přenášet na povrch z hvězdných lodí kroužících na orbitě, bude je muset po kolonii přesouvat podle potřeb. Je důležitější, aby vozovna fungovala na sto procent, nebo by se kolonisté měli soustředit na těžbu? A co obranné systémy? Najít optimální vyvážení bude na hráči.
Kromě řadových kolonistů využívá hra rovněž pěti služebně starších důstojníků: provozního, technického, vědeckého, lékařského a bezpečnostního. Tyto důstojníky lze přidělit k určitým koloniálním budovám nebo vozidlům, kde zlepší výkonnost a efektivitu. Například, přidělením technického důstojníka do vozovny zvýšíte její produkci, zatímco po přidělení vědeckého důstojníka k vědeckému vozidlu budete moci oskenovat cizí cíl.
GameSpot: Kdy hra vyjde?
Dan Kingdom: Ve třetím čtvrtletí 2000.