New Worlds logo

New Worlds jsou 3D realtime strategií od rozrůstající se skupiny anglických vývojářů, které Interplay stále více zaměstnává, Binary Asylum.

Protože nejen od Interplay přichází stále větší množství startrekových her, rozhodl jsem se sejít přímo s producentem této hry, aby mi New Worlds odlišil od těch ostatních.

Klingonská kolonie se pomalu halí do mlhy.Samozřejmě jsme si vzali za vzor minulé válečné strategie, dali jsme to do 3D a přidali spoustu unikátních možností. Tohle je opravdu radikální odklon od licence Star Treku, protože většina jí využívaných her se odehrává na orbitě, cestujete s Enterprise apod. Tato hra se odehrává jen na povrchu planety, kde se vy jako šéf kolonie snažíte protlouct pětadvaceti misemi, které tvoří příběh hry,“ začal Dave Sharp, producent New Worlds.

Na rozdíl od jiných her tohoto žánru, kde jedno kliknutí znamená jednu akci, u New Worlds jedno kliknutí vyvolá řetěz souvisejících akcí: když dáte těžící jednotce příkaz, aby někde těžila, automaticky se aktivuje transportní jednotka a začne se stavět sklad apod. Kolonie jedná jako celek, ne jako individuální jednotka nebo budova.“

Základní zápletka je taková, že romulanské zbraňové testy v Neutrální zóně aktivovaly zvláštní anomálie. To zapojí velké množství planet do jakési novodobé zlaté horečky, v čele s Romulany, Klingony a Federací, kdy se všichni snaží ovládnout tyto nově objevené, na minerály neuvěřitelně bohaté světy. „Z toho samozřejmě vyplývá těžení potřebných surovin a stavění jednotek, ale nebude to jako v hrách typu Command & Conquer, kde uděláte hafo velkou armádu, označíte a soupeře s ní prostě vyrubete. Zde nebudete moct mít obrovské armády jednoduše proto, že vám to suroviny neumožní. Pokud nebudete správně plánovat obranu a útok, tak neuspějete.“

Probíhá evakuace federálního personálu.Star Trek: New Worlds je zasazen do doby mezi pátým a šestým filmem, ale je nezávislý na Kirkovi a jeho společnících (u Interplay opravdu nezvyklé), spíše je myšlen jako zvláštní epizoda, možná i série. Také na rozdíl od jiných startrekových her 90% toho, co ve hře uvidíte, bude pro vás úplně neznámé. Všechny jednotky (klingonské mobilní disruptorové tanky, phaserové tanky Federace, maskovací tanky Romulanů či artilerie photonových raketometů) byly nově designovány, nicméně za spolupráce s Paramountem, aby byla zajištěna koherence se světem Star Treku. "Paramount uznal, že kdyby některé z těchto jednotek existovaly v „reálném“ světě Star Treku, tak by vypadaly právě takto.“

David Sharp pokračuje: „Je zde v podstatě dohromady 75 misí, protože hrajete buď za Federaci, Romulany nebo Klingony, a pro každou stranu je určeno 25 misí se speciálním příběhem a úkoly (tedy asi něco na styl Starcrafta – pozn. red.). Všechny jsou lineární, protože pokud bychom dovolili nějaké větve, příběh by ztratil smysl. Tato hra kombinuje všechny klasické prvky realtime strategií, navíc ale s RPG vývojem charakterů. Jsou zde tři příběhy, revoluční interface a skvělý 3D engine, v podstatě jste ještě neviděli strategickou válečnou hru s takovými možnostmi a volností pohybu. Vše dohromady podle nás vlastně vytváří úplně nový typ hry.“

Klingonské vznášedlo na průzkumu.Star Trek: New Worlds je tvořen firmou Binary Asylum, která sídlí v britském městě Bath, což je také nezvyklé na rozdíl od ostatních startrekových her, z nichž většina (ne-li všechny) byly tvořeny v USA. Dalším neobvyklým prvkem je interface. Jsou zde klasická pop-up okna, která zprůhlední, pokud je nepoužíváte, ale stále zůstávají aktivní. To vám umožňuje mít přehled o akci a přitom mít rychlý a snadný přístup ke komunikaci, mapě, stavu surovin atd. Když máte v jiné hře aktivováno několik oken, tak v tom je zmatek, proto jak Binary Asylum, tak Interplay věří, že tento systém bude fungovat skvěle.

„Snažíme se udělat něco, co bude úplně odlišné od ostatních C&C her, ale zároveň chceme zachovat styl těchto her. Nechceme útoky, kdy jen jednotky označíte a pošlete na nepřítele, chceme dát prostor pro propracovanější strategické manévry. Pak také nezapomeňte, že všechno se musí konzultovat s Paramountem, kteří navíc nebyli zprvu příliš nadšeni hrou, která se bude kompletně odehrávat na povrchu planety. Ale nyní jsme jim tak nějak otevřeli oči a oni snad pochopili, že licence se dá využít i pro takovouto kvalitní hru,“ vysvětlil Dave. S čím ale byly všechny tři strany spokojeny, je grafické zpracování, detailnost jednotek a takové vychytávky jako třeba odrazy okolních objektů na sklech jednotky, pak také rozmanité prostředí ve hře jako pouště, hory, lesy, ledové pláně atd.

Trhlina v zemi a detailní pohled na staré rozhraní.Zajímavě je řešen systém surovin, kdy se na každé planetě nachází několik typů, přičemž některé budou speciální pro jednu ze tří kontrolovaných ras, což by mělo zaručit další odlišnosti u každé ze stran. Před chvíli jsem použil spojení kontrolované rasy, protože vedle těch tří se ve hře objeví ještě další tři, které budou přirozenými obyvateli jednotlivých planet a můžou být při konfliktu rozhodující miskou na vahách. „Důležitou ‘surovinou’ jsou lidé, kteří nemohou být jako v jiných realtimovkách generováni. Jediným způsobem jak nahradit ty padlé, jsou posily z vesmírné lodě, která je na orbitě. Ta tam ale nebude stále, to si musíte v průběhu hry domluvit a také jejich ’dodávky’ nejsou neomezené. Zde všechno souvisí se vším. Pokud dojde nějaká surovina, tak určitá budova zůstane nedostavěná. Ale i postavená budova je na nic, pokud nemáte civilisty, kteří v té budově budou pracovat. Podle vašeho uvážení můžete určité postavy povýšit, takže příště budete mít méně starostí se spravováním surovin a řízením další těžby atd. Po skončení mise si berete přeživší lidi do další, přičemž se každý trochu zlepší, a zatím necháte kolonii ovládanou počítačem. Pokud se sem někdy vrátíte, můžete ji najít zničenou či naopak skvěle prosperující, v závislosti na dalším průběhu hry,“ popsal další důležité prvky hry asistent producenta Dan Kingdom.

Nejen z jejich slov plyne, že to opravdu není obyčejná realtimovka, že toho nabízí opravdu hodně a že by fakt mohla založit nový typ hry a hned být jeho nejvýraznějším představitelem.

Derek dela Fuente,
Level

Přidáno: 22.8.2004

Použito se svolením časopisu Level.


Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: New Worlds najdete zde.