Preview Kvadrant 5

Počet vyvíjených startrekových freeware her se v Česku neustále zvyšuje, což můžeme jako hráči pouze s povděkem kvitovat. Kromě záplavy více či méně akčních vesmírných stříleček různého provedení se však na obzoru zjevuje i nová on-line hra, jenž je stále vyráběna pod pracovním názvem Kvadrant 5 a na kterou se právě teď zaměříme.

  

V roce 2380 došlo k vyostření vztahů mezi Spojenou federací planet a Romulanským impériem. V důsledku upadajících mírových rozhovorů bylo svedeno několik drobných šarvátek v odlehlých částech Alfa kvadrantu. Po záhadné vraždě romulanského velvyslance Seloka vstoupilo několik romulanských lodí bez souhlasu Federace do prostoru Neutrální zóny. V systému Devron se setkaly s hlídkujícími loděmi Hvězdné flotily vedenými lodí USS Enterprise-E. Následná bitva byla nejhorší srážkou Federace a Romulanů od konce války s Dominionem. Poté, co byla jedna z federálních lodí, USS Philadelphie, zničena, měl výbuch jejího warp jádra zcela nečekaný účinek. Uvolněná energie rozbila slabou časoprostorovou bariéru v oblasti a vytvořila prostorový zlom vedoucí do zcela neprozkoumané a navíc naprosto izolované části vesmíru existující mimo normální prostor. Federální a romulanské lodě vtažené do zlomu záhy na druhé straně objevily několik tisíc let starou vesmírnou stanici neznámého původu, která obsahovala obrovskou databázi velice vyspělých technologií. Po tomto objevu se veliteli federální flotily, kapitánu Jean-Lucu Picardovi, podařilo uzavřít s Romulany křehké příměří. Následný průzkum odhalil, že prostorový zlom je stabilní, a tak byla uspořádána tajná diplomatická konference, která měla určit, komu nové území připadne. Její závěr byl ovšem velmi nečekaný. V rámci zachování technologické rovnováhy a stability Alfa kvadrantu se žádná loď nesmí bez souhlasu druhé strany přiblížit ke starověké stanici na méně než jeden světelný rok. V oblasti, pojmenované Kvadrant 5, byla vytyčena nová neutrální zóna. Nejdůležitějším rozhodnutím devronské konference však bylo, že existence oblasti a hlavně stanice musí zůstat utajena všem ostatním národům v Alfa kvadrantu. Po skončení konference přesunuly obě strany do Kvadrantu 5 flotilu lodí, aby prozkoumaly novou oblast a také zajistily, že druhá strana bude plnit stanovené podmínky dohody.

  

Tolik k základní verzi příběhu, který se bude samozřejmě s postupem hry stále rozrůstat, zamotávat a vůbec vyvíjet, aby měli hráči dobrý důvod účastnit se i nadále událostí v novém Kvadrantu 5. Na začátku si budeme moci vybrat, ke které ze dvou stran konfliktu se přidáme, a pak už mezi sebou můžeme začít soupeřit. Postupně budeme hodnostně postupovat, sloužit na lodích a společně dál posunovat příběh hry. Záměrem autorů je snaha o zpřístupnění hry nejen skalním fanouškům Star Treku, ale i ostatním počítačovým hráčům, a proto prý bude způsob postupování v hodnostech zcela odlišný od jiných startrekových on-line her. Pro hru je také již vytvořen speciální soubojový systém, u kterého nebudou vítězství a porážka záviset jen na tom, na jaké třídě lodi hráč slouží, ale hlavně na kvalitách a kreativitě posádky.

Aktuální informace praví, že grafika je hotova z 98 %, příběh z 75 %, po technické stránce je však hra hotova teprve z 30 % a to především kvůli nedostatku lidí, kteří jsou schopni orientovat se dostatečně v jazyce PHP. Na ohlášení přesného data vydání je ještě brzy, ale první verze hry by se nám mohla dostat do rukou kolem června tohoto roku. První obrázky si však můžete prohlédnout již teď.

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 18.4.2004

Seznam všech článků týkajících se hry Kvadrant 5 najdete zde.