Kult Star Treku si získal bezpočet příznivců po celém světě a tak se nemůžeme divit, že se oblíbené postavičky a příběhy začaly objevovat i ve světě počítačových her. Ze starších Star Trek: 25th Anniversary a Judgment Rites, v poslední době zazářila The Next Generation: A Final Unity. Všechny tyto hry měly něco společného. Tedy kromě Star Treku. Je to velmi jednoduché, všechno to byly čistokrevné zábavné adventury. O Harbingeru se to bohužel říci nedá. No, ale k tomu se dostaneme později.

Stejně jako v seriálu, který mimochodem běžel nedávno i v naší TV, se ocitnete na palubě bývalé cardassijské stanice Deep Space Nine v blízkosti jediné známé červí díry, která vede do neprobádaného kvadrantu Gama. Ve hře se setkáte s hlavními postavami seriálu: kapitánem Siskem, měňavcem Odem, šmelinářem Quarkem, majorem Kirou a poručíkem Daxovou. Český divák ale bohužel nedocení, že všechny postavy jsou namluvené originálními hlasy. Vy jste vyslanec Bannik, který přišel na pomoc velvyslanci Karrigovi v kontaktu s mimozemskou rasou Scythianů. Při příletu na stanici vás napadnou neznámí droidi, kteří také začínají ohrožovat stanici, jež je díky plazmové bouři mimo provoz. A teď to začne. Renderovaný svět vidíte z vlastního pohledu a pohybujete se v něm podobně jako v Mystu, tedy po skocích. Grafické zpracování by bylo úchvatné, kdyby odpovědný uživatel 3D programu skončil se svými kreacemi u interiéru, ale on si bohužel vzal za novoroční předsevzetí vyrenderovat i postavy. Zdálky jsou sice k nerozeznání od skutečných herců, ale zblízka je to strašné. Pokud s nimi nemluvíte, jenom mrtvě stojí v pozadí, a když se při řeči začnou trochu pohybovat, je to stejně nepřirozené. O další překvapení se postará nepřítomnost inventáře. A jaká je to adventura bez předmětů? Ano, asi to nebude adventura. V první části hry se snažíte navázat kontakt s mimozemšťany, tato situace vám však poté, co je Karrig zavražděn, rychle přeroste přes hlavu. Herní invence hráče spočívá v tom, že se naučí orientovat ve stanici. Protože výtahy fungují pouze zčásti, budete se proplétat spletitými chodbami do odlehlejších částí. Samotná hra spočívá v tom, že vás někdo pošle k někomu jinému. Vy se k němu probloudíte, hezky si s ním pokecáte (titulky nejsou a konverzace se nedá urychlit) a on vás pošle za někým jiným. Opět k němu dojdete, pokecáte… a takhle pendlujete mezi asi pěti stanovišti. A protože je hra trochu mixnutá s akcí, zastřílíte si jednak na nájezdníky a jednak absolvujete několik scén á la Rebel Assault, kde v SVGA v polovičním okně ničíte útočící droidy. Je to docela příjemné osvěžení. Ani se nenadějete a je tu CD#2 a s ním i mimozemská Citadela, továrna na výrobu droidů. Zde budete pro změnu pendlovat mezi pěti oblastmi, které jsou od sebe pro jistotu odděleny nepřehledným bludištěm. V něm vám nad hlavami létají droidi, jejichž jediný zásah znamená vaši smrt.

Vyřešením několika hlavolamů v místnostech aktivujete řídící centrum, a když se do toho připlete Quark, je skoro vyhráno. Teď už následuje docela zábavná a nápaditá část, kdy diskutujete s řídícími holoprogramy, necháte si od nich postavit loď, opravíte je a jeden z nich zničíte. Bohužel ultimátní zbraň, Nemesis, již byla vypuštěna, a tak vám nezbývá než ji rychle zlikvidovat. END. Cože? To je už konec? Ano, máte pravdu, mně to také připadá divné. Ale co může ubohý recenzent dělat? Samotný příběh je ve skutečnosti mnohem propracovanější a dělá Star Treku opravdu čest. Jako díl TV seriálu špička, ale jako hra? Kdyby byla několikrát rozsáhlejší a trochu složitější, dala by se nádherně hrát, ale takhle? Absence inventáře, kromě několika logických hádanek praktická nemožnost zakysnutí, krátkost. To zajisté nejsou aspekty, které by hodnocení zvedly do astronomických výšin. Tak co s ním?

Ondřej Průša,
Level

Přidáno: 30.3.2004

Použito se svolením časopisu Level.

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Deep Space Nine Harbinger najdete zde.