![]() Proberme si, co všechno se vlastně z uživatelského rozhraní dovíme. LCARS panel pod hlavní herní obrazovkou vám představuje nejrůznější veledůležité informace o vašem plavidle. Na senzorech vidíte svoji pozici i pozici vašeho protivníka, z taktického panelu zjistíte, jak jste na tom s pancéřováním a trupem. V části energie můžete sledovat příkon do jednotlivých lodních systémů a informační sekce kormidelníka spíš jen symbolicky reaguje na stisk kláves ovládajících pohyb vaší lodi. Nad hlavním herním oknem poté v jednoduché textové formě vidíte nejdůležitější taktické informace, vypovídající o stavu nepřítele. Při vypočítávání obsahu LCARS menu jsem záměrně opominul několik věcí. Co totiž rozhodně nepřehlédnete, je schématický nákres vaší lodi, na kterém vidíte, v jaké fázi nabíjení jsou torpéda a phaserové banky. Podle toho poté můžete plánovat svůj další útok. Krátké zastavení si zaslouží i energetický panel. Pomocí několika tlačítek na něm můžete přesměrovávat energii mezi zbraněmi, štíty a motory. Poslední sloupec poté reprezentuje stav energie v baterii. Jednoduché a přesto v bitvě účelné a použitelné. ![]() Když se do boje ve Final War 2 pustíte poprvé nebo bojujete s menšími loděmi, může se vám zdát, že hra je rychlejší, než by bylo vhodné. Obzvláště pokud se snažíte využívat všechny taktické prvky, které vám hra nabízí. Jde však pouze o zvyk a až vám přejde ovládání do krve a budete si chtít s nepřítelem pohrát jako kočka s myší, budete možná postrádat možnost zaměřovat jednotlivé systémy nepřátelské lodi. To by byla další porce skvělé zábavy, která by nebyla vůbec na škodu. S ohledem na výhradně klávesoidní ovládaní hry se však zdá, že tento prvek využití ve Final War 2 bohužel nenajde. Přesto se ale Final War 2 o značný kus posunula od výhradně akční střílečky z prvních dílů k mírně náročnější a zároveň o dost zábavnější hře, ve které se vám vyplatí taktizovat a budete se u toho i odpovídajícím způsobem bavit. K tomu patří i slušivá zvuková kulisa, na které toho při troše štěstí nejde moc zkazit a o dost lepší grafická podoba. Star Trek: Final War 2 se zatím dostává samé chvály a mé první dojmy z nejnovější verze nemohou být jiné než pozitivní. Když vezmeme v úvahu, kolik různých lodí a i dalších prvků nás čeká v plné verzi hry, můžeme se pouze těšit, protože to bude stát zcela určitě za to. Martin Kovář, Star Trek Games.CZ Přidáno: 27.2.2004 Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Final War 2 najdete zde. |