Final War 2 logo
První dojmy    

Myslím, že nejlepší bude, když si všechnu tu klasickou omáčku, která uvozuje podobné články, nechám na recenzi plné verze a v tomto článku se zaměřím výhradně na první dojmy z jedné z alfaverzí akční vesmírné střílečky Star Trek: Final War 2.

Screenshot z prvního díluScreenshot z druhého dílu (starší verze)První díl i datadisk určitě spousta z vás hrála, ale pro všechny případy přiložím k textu screenshot z první Final War. To abyste viděli, v čem spočívá největší rozdíl připravované verze od již existujících her. Ano, jedná se o grafickou vizáž celého díla. Jak můžete vidět, po vizuální stránce se změnilo úplně všechno. Všechny, kteří si potrpí na LCARS, jistě potěší konzola při spodní části obrazovky, která tam však není jen pro parádu, ale obsahuje i některé životně důležité informace. Mezi ně patří údaj o úrovni nabití jednotlivých štítů vaší lodi, kvalitě trupu nebo vaší rychlosti. Další novinkou oproti předchozí verzi je přítomnost mapy. Ta se vám totiž bude hodit obzvláště proto, že souboje ve Final War 2 se již neodehrávají na jedné obrazovce, ale v mnohem větším prostoru. Ze screenshotu to sice nepoznáte, ale hvězdné pozadí se pohybuje ve dvou rovinách – vzdálenější hvězdy se pohybují pomaleji a ty bližší rychleji. Celá akce tak vypadá mnohem dynamičtěji. Výrazný krok kupředu udělaly modely lodí. Nyní již vypadají mnohem lépe než v prvním díle. Na výběr budou opět ty nejznámější lodě všech hlavních ras, které můžete vidět v televizních seriálech a filmech, a protože se hra snaží zachovávat vzájemný poměr velikostí všech lodí, svůj užitek naleznou i tlačítka pro přiblížení a oddálení pohledu. Kromě toho, že se úroveň nabití vašich štítů objevuje v číselném vyjádření na spodním panelu, zobrazuje se tento údaj také kolem lodi v podobě kruhu rozděleného na čtyři různé štíty (logicky přední, zadní, na levoboku a na pravoboku). Tak, jak dostáváte zásahy, mění se i barva vašich štítů od zelené, přes žlutou a červenou až po šedivou barvu. Potom už stačí jen malinkatý zásah a štít kolabuje, vystavujíc tak váš trup přímé nepřátelské palbě. Jak však víte, štíty se mohou pomalu dobíjet, takže na řadu přijde i trocha strategie známé z vesmírného simulátoru Star Trek: Bridge Commander nebo taktických simulací Star Trek: Starfleet Command, kdy budete muset opatrně manévrovat s lodí tak, abyste nevystavovali své nejslabší štíty předpokládané palbě nepřítele. Nemusíte se však bát přehnaných simulačních nároků hry, v první řadě jde pořád o akční střílečku.

Po jiných stránkách hra pravděpodobně příliš změn nedozná. Stále se bude jednat o skirmish, kdy si vyberete svoji loď, plavidlo nebo plavidla nepřátel a vyrazíte si roztřískat můstky. Mohl bych se tu ještě rozepsat o několika dalších otázkách, které by vás mohli zajímat, ale protože jsem při příležitosti hraní Final War 2 pořádně vyzpovídal jejího hlavního tvůrce Martina Šimka alias Unimatrixe 325, dozvíte se odpovědi na ty nejzákeřnější dotazy v rozhovoru, který se tu objeví během několika dní.

Nové informace: Momentálně je hra hotova již z 80%, autorům však téměř všechen čas nyní spolkne studium, takže práce postupují jen velmi pomalu kupředu. Poslední informace tedy praví, že vlastní hra (mód bitvy) je už zcela hotová a zbývá dodělat jen pár úprav. Ještě je potřeba doladit menu s výběrem lodí a další věci s tím související. Ze 60% jsou již do hry rovněž zadána data o jednotlivých lodích. Nejtěžším úkolem teď zřejmě bude vytvořit oku lahodící a přitom zároveň funkční LCARS uživatelské rozhraní, protože se tvůrci rozhodli dát ke každé lodi znázornění phaserů a torpédometů přesně tak, jak to odpovídá skutečnosti. Potěšitelnou zprávou je, že v brzké době se chystá zprovoznění domovské stránky Final War 2, která by se měla stát centrem nejrůznějších informací, dat, obrázků atd. Autoři by rádi vydali tuto hru ještě v tomto roce (bez záruky), a proto byli nuceni upustit od některých nadstandardních nápadů a myšlenek. Některé z nich ale zřejmě ani nepocítíme, protože ani nebudeme vědět, že ve hře měly být přítomny. Ke krácení však s vysokou pravděpodobností dojde v oblasti speciálních lodí, jejichž nekonvenční zbraně by z tvůrčího hlediska zabraly příliš času. Na druhou stranu však tvůrci nejspíše již na letní prázdniny slibují datadisk, ve kterém by se nejen tyto vychytávky měly objevit. Je tedy na co se těšit.

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ

Přidáno: 14.8.2003
Upraveno: 9.11.2003


Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Final War 2 najdete zde.