Plán Dominion Wars
Před čtrnácti dny se Dominion Wars dostaly do alfa stádia. Plně funguje 20 misí (10 za Federaci a 10 za Dominion). Ve vylepšeném multiplayeru (alespoň co do stability) si teď můžeme vybrat mezi čtyřmi rasami a zahrát si tři mapy.
Každá z misí je hotová v rozmezí od 50 do 90 %. Hlavní návrhář Chris Klug (toto jméno neberte příliš vážně, za dobu co Dominion Wars sledujeme, je to už třetí člověk na postu hlavního návrháře) pracuje na vybalancování všech misí a také pro nás prý chystá pár překvapení. Vývojářský tým se hlavně soustředil na funkčnost a vyváženost všech lodí - především kontroloval rychlost, manévrovatelnost, palebnou sílu, výkon motorů, sílu štítů a trupu, dobíjecí frekvenci zbraní a štítů, palebný rozsah zbraní, celkové náklady, ale i další faktory, aby se ujistil, že žádná z lodí není absolutním vládcem, i když (jak sami designéři přiznávají) některé lodě se tomuto stavu blíží.
Testeři našli pouze několik velkých chyb, což by mělo zkrátit dobu potřebnou pro testování hry. Díky již výše zmiňované větší stabilitě multiplayeru může tým přidat zbývající prvky, které už ovšem nepatří mezi ty klíčové. Poslední dva týdny programátoři neustále optimalizovali herní kód, až dospěli k trojnásobnému zrychlení hry oproti původní verzi (což je čin více než záslužný). A prý to půjde urychlit ještě víc. Navíc budou muset vytvořit i programový kód ke speciálním událostem, jako je transport vojska na povrch planety, přistávání u DS9 nebo jiné hvězdné základny nebo transport nákladu. Navíc Mike Wallis slibuje, že grafici přidají nové speciální efekty, multiplayer vydrží zvládat zátěž větších flotil lodí a vylepší se i umělá inteligence počítačem řízených kapitánů. Ve hře pro více hráčů nyní již funguje importování lodí ze Starship Creator: Warp 2, ale ještě nejde přenášet portréty kapitánů (tedy i vaše). Tým prý musí hlavně vyřešit to, aby počítače ostatních hráčů v multiplayeru poznaly, které lodě se nově přidávají, a správně si je stáhly.
Touto dobou by již mělo být funkční nové herní rozhraní, které umožňuje zaměřovat specifické části nepřátelské lodi (zbraně, štíty nebo motory) (dosud jste měli možnost vybrat si pouze, zda atakovat levobok, nebo pravobok). Nový transportní systém také umožní lepší ovládání výsadkových týmů. V nové verzi enginu se také objeví nový zaměřovací systém. A to jsou všechny dosud známé novinky.