Dominion Wars jsou po Star Trek: Armada další real-time strategií čerpající z bohatého prostředí Star Treku. Tuto hru vyvíjí jako svoji prvotinu softwarový tým z Los Angeles Gizmo Games a distribuovat ji má Simon & Schuster Interactive. Lidé v Gizmo Games ale nejsou žádnými začátečníky, protože toho už hodně vytvořili pro Activision (Dark Reign, MechWarrior 2, Heavy Gear). Celý tým tvoří dvanáct lidí a hlavním návrhářem pro Dominion Wars je Tim Ryan.
Někdy můžete také vidět, že jsou Dominion Wars označovány jako taktická bitevní/RPG hra. Myslím, že nejlepší bude, když tu napíšu vše, co je o této hře prozatím veřejně známo, a vy už si sami uděláte obrázek, jaký herní typ to vlastně bude.
Začněme tím, za koho a proti komu si budete moci zahrát. Původní návrh počítal s tím, že kromě Federace budou zbylými stranami Klingoni, Cardassiané a Jem'Hadarové. V poslední známé změně v designu byly ale poslední dvě jmenované skupiny sloučeny pod jednu stranu s názvem Dominion. Takže nám z toho zbyly tři kampaně, každá tak o deseti misích. Doporučené pořadí při jejich hraní je Federace, Dominion a Klingoni. Jak to ale uděláte, je jen na vás. Každá z těchto misí má několik předem daných cílů, na vás je, abyste navrhli strategii a postup, jakým těchto cílů dosáhnete. Hra by měla být udělána tak, aby zachytila co nejvíce z války s Dominionem. Příběh celé hry je údajně hodně lineární, což ovšem neplatí o jednotlivých misích. Dokonce budete mít možnost v případě, že nebudete vědět kudy kam, z mise odstoupit a vybrat si nějakou jinou. Budete se muset věnovat spoustě nastavení: rozdělování energie, nastavování štítů, přidělování opravářských týmů, sestavování výsadků, bitevním formacím, transportům na a z planet - vše pomocí menu Operations a Engineering. Také to nebudete vy, kdo stiskne tlačítko Fire, ale jen zadáte příkaz a jednotky vykonají vaše rozkazy podle svých nejlepších schopností. Za každou vyhranou misi získáte body, které můžete použít k dovybavení nebo opravě lodí, můžete nakoupit nové členy ostrahy, nové důstojníky na můstek nebo do strojovny nebo je můžete použít k najmutí nových kapitánů. Prezident Gizmo Games Gary Wagner doplňuje: "Budete moci stavět, ozbrojovat a vylepšovat své lodě jako v ostatních RTS hrách, ale na rozdíl od her jako Command and Conquer nebo Total Annihilation nebudete jenom stavět lodě a drtit nepřátele. Chceme, abyste se opravdu museli starat o své lodě a kapitány, které si vyberete." Každý kapitán má svoje taktické, bitevní, diplomatické a vůdčí schopnosti a zkušenosti. Hra dokonce zachází tak daleko, že na každou misi si budete muset vybrat ty kapitány, které se svými schopnostmi hodí na ty které cíle dané mise. Pokud jste se teď lekli přílišného zabředávání do detailů, nemusíte se bát, protože podle hlavního producenta Kena Gordona má být hra místo topení se v mikromanagementu určeného pouze fandům členem tzv. mainstreamu (hlavního proudu), určeného širokému davu.
Do hry je importováno množství kapitánů ze seriálu, ale vy si budete moci vytvořit i svoje vlastní (možná že stylem podobným vytváření hráčů v NHL 2001). Importovaní kapitáni se dělí na dražší (Sisko) a ty levnější, kteří ale nejsou tak výkonní.
Hru budete moci pozorovat ze dvou pohledů - buď z klasického izometrického nebo z plně hratelného filmového výhledu se speciálními efekty stejně kvalitními jako ve filmech (údajně). Gary Wagner říká o Dominion Wars, že jsou 2.5D hrou - v praxi to vypadá tak, že lodě sice manévrují v trojrozměrném prostředí, ale ovládání je založeno na dvojrozměrném základu. Díky použitému Quantum enginu můžete ve 3D libovolně otáčet kamerou, přibližovat si obraz atd. Okolní prostředí bude obsahovat klasická vesmírná tělesa jako planety, asteroidy a dokonce si zabojujete i v Badlands. Ve hře se objeví 20 až 30 lodí, z toho šest až 15 zbrusu nových (v tomto bodě se prameny velmi různí). V každé misi můžete ovládat naráz maximálně šest lodí. Stoprocentně se objeví nová hvězdná loď Federace a kromě hlavních znepřátelených stran uvidíte i lodě Ferengů a Breenů. Dominion Wars jsou navíc kompatibilní se Star Trek: Starship Creator Warp 2, což hře zcela určitě přidává na atraktivitě (hlavně pro modeláře, kteří si nějakou tu loď ve Starship Creatoru už vytvořili). Gizmo Games vytváří historické pozadí pro to, jak a proč se která loď objevila, a kreslí i nákresy, které jsou normálně k vidění v encyklopediích. Každý objekt ve hře má tucty skinů a deformací, která věrně zobrazují poškození. Kromě vesmírných lodí uvidíte také orbitální zbraňové platformy, senzorová pole, loděnice a samozřejmě samotnou stanici Deep Space Nine. Lodě se definují silou zbraní, štítů, rychlostí a velikostí posádky. Také se nechají samozřejmě upgradovat - např. modifikovat sílu a dostřel phaserů nebo si můžete nechat předělat fotonová torpéda na kvantová a podobně. Při boji můžete zaměřovat různé systémy nepřátelských lodí a cíleně tak způsobovat škody na nejcitlivějších místech. Gary Wagner k tomu dodává: "Jednou z věcí, které se mi vždycky na Star Treku líbily, jsou bitevní scény, ale v televizi jich nemohou udělat moc, protože jsou hodně drahé. To co chci, je hra, která obsahuje jen samé bitevní scény." Ovládání je myšoidní, pomocí menu vydáváte příkazy jako zastavte palbu, palte, jak chcete, palte na můj rozkaz, alfa útok (všechny zbraně vypálí současně), zvednout/sklopit štíty, úhybné manévry a podobně.
Multiplayer by měl obsahovat head-to-head deathmatch, Defend the Starbase - hráči se rozdělí na dvě skupiny, každá z nich má svoji základnu a vítězem je ten, kdo dřív zničí soupeřovu. A také typ "Král vršku" - uprostřed mapy je základna a kdo se k ní dostane první, má k dispozici její vybavení a snaží se v ní zůstat tak dlouho, dokud ho někdo silnější nevyrazí a nepřevezme kontrolu nad stanicí, a tak se to točí pořád dokola. Společně s originální hrou bude vydáno i několik scénářů pro multiplayerovou hru po LAN a internetu pro až osm hráčů. Dobrou zprávou je, že by Dominion Wars měly šlapat i po modemu.
Kuriozitou této hry je oddalování data jejího vydání, posuďte sami: Původně měla hra vyjít v říjnu 2000, pak 10.11.2000, pak bylo oznámeno, že nevyjde dřív než v březnu 2001, teď se píše duben 2001, květen 2001 nebo léto 2001. Tak to jsem zvědav, jak tohle dopadne.