Totally Games byli vytvořeni ze skupiny nadšených herních návrhářů, kteří pracovali pro Lawrence Hollanda celá léta. Tým byl založen v roce 1985 a v akciovou společnost se přeměnil v roce 1994. Totally Games zaměstnávají přes 30 lidí a jednoho psa a věnují se vytváření hlubokých herních zážitků. Tým Bridge Commandera je tvořen jak stálou skupinou veteránů z dob X-Wingu, tak i talentovanými nováčky.
Výtvarný ředitel Lawrence Holland navrhl za svoji více než osmnáctiletou kariéru nezávislého herního vývojáře několik počítačových her, které patří k těm nejlépe prodávaným. V herním průmyslu se začal angažovat poté, co se naučil programovat na kamarádově Commodore 64, a současně pokračoval ve studiích antropologie. Jeho prvním původním titulem byla hra Project: Space Station (1984) - vesmír byl vždy jednou z oblastí jeho zájmů. Jeho láska k historii a antropologii přispěla velkou měrou k úspěchu oceněné trilogie bojových letounů z Druhé světové války, kterou vytvořil pro LucasFilm Games. Tato trilogie zahrnuje Secret Weapons of Luftwaffe (1991), Their Finest Hour: Battle of Britain (1989) a Battlehawks 1942 (1988). V roce 1993 vydali LucasArts Hollandův bojový vesmírný simulátor X-Wing a tím odstartovali sérii her, kterých se po celém světě prodalo přes pět milionů kopií. Mezi tituly v sérii X-Wing patří X-Wing (1993), TIE Fighter (1994), X-Wing Collector's CD (1994), TIE Fighter Collector's CD (1995), X-Wing vs. TIE Fighter (1997), Star Wars: X-Wing Collector's Series (1998) a Star Wars: X-Wing Alliance (1999). Nyní úzce pracuje se svým týmem a s Activisionem, aby si byl jistý, že Bridge Commander bude pro Star Trek stejně průkopnický, jako byl X-Wing pro Star Wars.
Vedoucí projektu:
David Litwin má titul počítačových věd z univerzity v Berkeley a do Totally Games přišel v roce 1997 po pěti letech práce na operačních systémech pro Geoworks. David přispěl svým programátorským talentem u her X-Wing vs. TIE Fighter: Balance of Power Expansion Pack a X-Wing Collector's Series. Byl technickým vedoucím u Star Wars: X-Wing Alliance a navíc kódoval poslední misi Death Star II. Při práci na Star Trek: Bridge Commander má ale stále málo času na to, aby uplatnil svůj programátorský um. Jeho velkým koníčkem jsou hádanky všeho druhu, kterými má svoji kancelář doslova přecpanou.
Návrháři misí:
Bill Morrison byl dlouho fandou Totally Games - své vlastní scénáře navrhoval už od Secret Weapons of Luftwaffe. Bill teď pracuje u Totally Games téměř čtyři roky a soustředí se na návrhy her, misí a příběhů. Vytvořil polovinu misí pro X-Wing vs. TIE Fighter. Také navrhl mise a napsal příběh pro Rebel Campaign v Balance of Power. Naposledy spolupracoval při vytváření příběhu pro X-Wing Alliance, kde také navrhl třetinu misí. Právě teď pracuje na návrhu hry, příběhu i misí pro Bridge Commandera a zaměřuje se na vytvoření zajímavého a dramatického příběhu i hry.
Morgan Gray vstoupil do průmyslu počítačových her jako tester u LucasArts. Testoval téměř každou hru LucasArts, která vyšla v letech 1997 a 1998. Když testoval X-Wing vs. TIE Fighter, strávil hodně času u Totally Games a následně se připojil k týmu, který navrhoval mise pro Balance of Power add-on disk. Během Balance of Power odstraňoval chyby a pracoval na dalších drobnějších úkolech. Na Bridge Commanderovi pracuje od začátku, vytvořil několik částí celkového návrhu hry a dokonce vymyslel kódové označení projektu - Utopia. Morgan je vášnivým hráčem z povolání. Miluje hry všeho druhu - od stolních her, přes karty, klasická RPGčka s papírem a perem, až samozřejmě po hry na počítačích.
Matthew Kagle byl herním návrhářem pro Raven Software, spisovatelem pro Twilight Zone Software, testerem pro Eidos Interactive a návrhářem levelů pro Pterodactyl Software. Předtím než vstoupil do průmyslu počítačových her, pracoval jako technický pracovník pro velkou databázovou společnost, kde, jak tvrdí, se prý lidé skoro ukousali nudou k smrti. K Bridge Commanderovi píše Matthew dialogy, scénáře misí a přispívá k celkovému designu.
Programátoři:
Albert Mack pracuje u Totally Games už skoro šest let. Začínal s Expansion diskem k TIE Fighteru - Defender of the Empire. Od té doby pracoval skoro na všech titulech Totally Games včetně TIE Fighter CD (CD streaming a interface), X-Wing CD (interface), X-Wing vs. TIE Fighter (interface a hra po síti), X-Wing vs. TIE Fighter: Balance of Power (interface a hra po síti) a X-Wing Alliance (interface a hra po síti). Pro Star Trek: Bridge Commander pracuje Albert na animacích a hře po síti.
James Therien pochází z Quebecu a na hrách pracuje posledních pět let. Předtím pracoval jako grafický návrhář a získal titul z výtvarného umění. Právě programuje vše, co má ve hře co dělat s grafikou. To zahrnuje exploze, efekty při poškození, asteroidy, planety, mlhoviny, hvězdy atd.
Kevin Deus spolupracoval s Totally Games už jako student na univerzitě v Berkeley a po promoci se k týmu přidal nadobro. Pracoval na X-Wing Alliance, kde přidělával různé efekty a podporu uživatelského rozhraní. Kevin se soustředí na vesmírnou simulaci (na taktické obrazovce) a na umělou inteligenci. Když není v práci, rád slézá vysoké skály.
Alberto Fonseca začal pracovat pro Totally Games v roce 1996 jako asistent a poté, co se ukázal jako spolehlivý pracovník, byl přijat jako programátor na plný úvazek. Předtím pracoval ve video produkci. Pro Totally Games pracoval na X-Wing Collector's Series a X-Wing Alliance. Pro Alliance pracoval na heads up displayi (HUDu) a na virtuálním kokpitu. Právě nyní programuje uživatelské rozhraní Bridge Commandera, a protože je již dlouho fandou Star Treku, tak se na hru moc těší.
Erik Novales nedávno promoval na Southern Methodist University, kde získal titul z počítačových věd. Krátce poté se připojil k Totally Games. Erik pracuje na různých nástrojích pro hru, jakož i na určitých oblastech hry, jako je simulace lodních a zbraňových systémů.
Corin Carley přišel do Totally Games v červnu 2000, poté co získal titul z počítačových věd a aritmetiky na Missouri Southern State College. Pracuje na mnoha různých úkolech pro hru, včetně interakce postav a ukládání a nahrávání pozic. Jeho pracovní stůl je momentálně přeplněn množstvím modelů.
Výtvarníci:
Armand Cabrera pracuje v herním průmyslu už více než deset let. Kromě jiného pracoval na různých titulech pro Accolade, EA a SSI. Když začal v roce 1990 tvořit pro LucasFilm Games, pracoval na prvních titulech z prostředí Star Wars pro Nintendo a Super Nintendo. V roce 1998 se přidal k Totally Games, aby s nimi spolupracoval na X-Wing vs. TIE Fighter: Balance of Power, a také přispěl k X-Wing Collector's Series a X-Wing Alliance. Armand je hlavním výtvarníkem u Bridge Commandera, dohlíží na výtvarné umění ve hře a vytváří koncepty návrhů pozadí, modelů a prostředí, jakož i filmových sekvencí. Ve volném čase je Armand úspěšným malířem krajin. Svá díla vystavuje v Laguna Beach a Carmelu.
Richard Green, dřívější průmyslový návrhář, pracuje na hrách už devět let. Z toho pět let pracoval u LucasArts - na Rebel Assault, byl hlavním 3D výtvarníkem pro Full Throttle, pak vedl výtvarné práce na Rebel Assault 2. Kromě toho přispěl k několika dalším titulům, třeba filmečky pro Star Wars: Rebellion, pro Critical Path a The Daedalus Encounter společnosti Virgin Interactive, jakož i pro Lucas Learning's Droid Works. Pro Totally Games vytvořil několik filmových sekvencí pro X-Wing Alliance včetně úvodních záběrů. Nyní je Richard služebně starším výtvarníkem a dělá modelování, texturování a střihové scény pro Bridge Commandera.
Anthony Hon získal od Umělecké akademie v roce 1999 ocenění za ilustrace. Krátce po promoci se přidal k Totally Games, kde vytváří texturové mapy a animuje modely.
Victor Bennett nastoupil do Totally Games teprve nedávno, poté co vystudoval Školu komunikačního umění v Severní Karolíně. Tam získal titul z počítačového umění a animace. Kromě animování chodí rád na tůry, hraje na kytaru a kreslí vodovkami.
Záruka kvality:
Evan Birkby pracoval v různých testovacích pozicích pro Red Baron, Stellar 7, Nova 9, Rise of the Dragon, Willy Beamish, A-10 Tank Killer, Falcon 3.0, Top Gun, Star Trek: The Next Generation A Final Unity, Star Trek: Generations, Master of Orion II a X-Wing Alliance. Pro X-Wing Alliance asistoval Evan také jako výtvarný technik pro více než 500 obrázků přidávaných do hry. Vede tým, který dohlíží na kvalitu Bridge Commandera, a bude řídit testovací tým Totally Games a úzce spolupracovat s Activisionem, aby zajistil, že společně vydají stabilní a zábavnou hru.
Jess VanDerwalker opravoval v minulosti v lázních vany s horkými koupelemi. Ačkoliv je už po mnoho let nenasytným hráčem her na PC a konzolích, byl nejdříve přijat jako administrativní výpomoc. Později však převlékl kabát a nyní pracuje v týmu, který dohlíží na kvalitu produktů Totally Games, kde podle svého plánu pomáhá udržovat reputaci Totally Games jako vývojáře kvalitních titulů.
Už víte, co potřebujete, abyste se mohli stát členem týmu? Pokud si myslíte, že jste dost dobří, máte šanci. Totally Games totiž shání ještě několik lidí, aby jim pomohli s výrobou Bridge Commandera. Konkrétně mají zájem o člověka, který bude dělat 3D modely a animace, bude dávat dohromady obrazy a pak je bude graficky zpracovávat. Dále ještě potřebují do týmu tvůrce misí, který bude vytvářet detailní herní prvky a scénáře.