Přepis chatu fandů s Totally Games
(Lawrencem Hollandem, Peterem Leahym a Billem Morrisonem)
na X-Wing Legacy

Nob: Nejprve chci všem poděkovat, že si udělali čas a přišli sem na tento malý (a trochu zmatený) chat.
LarryTG: I já chci poděkovat všem, že přišli - z Bridge Commandera jsme velmi nadšeni a jsme pyšní na naši předchozí práci, takže je skvělé promluvit si s našimi fandy!
DaMastaBCN: Myslím, že mluvím za každého, když řeknu, že my jsme nadšeni tím, že si s vámi můžeme promluvit!
Nob: Jo… dobrá. Myslím, že můžeme začít s otázkami… Budu je předkládat v pořadí, ve kterém jsem je obdržel, a pak vás nechám zeptat se přímo.
Commander: Vytváříte lodě podle přesných specifikací? (Počet torpéd, phaserová pole, warp pohon.)
PeterTG: Bille, chceš na ní odpovědět ty?
BillTG: No, jako odkazový materiál rozhodně používáme technické příručky. Máme tu obrovskou technickou bibli od Michaela Okudy (myslím?). Jejím prohlížením jsme strávili opravdu spoustu času… Protože neděláme "hardcore" leteckou simulaci v pravém slova smyslu, je zde několik systémů, které nemodelujeme. Ale co se většiny částí týče, snažíme se vytvořit lodě co nejpodobnější originálům.
Commander: Dobře, k mojí další otázce... Jak hodláte animovat palebnou sekvenci phaserů? Je to tak, jak jsme to viděli v seriálu, kde se seběhnou dohromady dva energetické pulzy a vystřelí?
Kaeli: (Denise a Michael Okuda, pro informaci.)
PeterTG: Co se otázky phaserů týče - myslíme si, že to je vážně skvělý efekt a pracujeme na něm, jak nejlépe umíme.
Nob: Hmm, jedna otázka ode mě… Myslím si, že jedna věc u produktů Totally Games byla vždy hodna následování - mám na mysli add-ony a podobně. Plánujete něco takového i pro Bridge Commandera? Nebo je na to příliš brzy?
BillTG: Larry?
LarryTG: Určitě po tom toužíme, ale také je na to příliš brzo. Také se snažíme nechat produkt co nejotevřenější pro různé modifikace.
Nob: To rád slyším.
Steve(Bridge): Když vypálíme z phaserů a ostatních zbraní, můžeme si vybrat, ze kterého pole vypálíme, nebo je to zautomatizováno?
BillTG: Je to zautomatizováno. Ta phaserová banka, která je nejblíže k lodi nebo objektu, který jste zaměřili, bude ta, která vypálí. To samé platí o torpédech (zadních a předních).
Agent_01: Jaké budou ve hře role kapitána Picarda (Patrick Stewart) a Daty (Brent Spiner)? Slyšel jsem, že budou "poradci", ale budou během misí na Enterprise-E, nebo skutečně s vámi na vaší lodi?
LarryTG: Bille?
BillTG: Co se Picarda týče, ten slouží hlavně jako poradce (skutečně s vámi prochází tutorialem, například). Většinou vám ale bude k dispozici ze své lodi. Na druhou stranu, Data bude v mnoha misích sloužit přímo na palubě vaší lodi.
BillTG: (omluvte můj pravopis… kofein se ještě nevstřebal)
PeterTG: Jen chci využít této příležitosti, abych vám, lidi, představil Totally Games - Larry je prezidentem a hlavním návrhářem společnosti a všech našich předchozích produktů ze série X-Wing. Bill je hlavním návrhářem misí a pracoval rovněž na několika předchozích X-Wing titulech. Já (Peter) jsem něco jako styčný důstojník s veřejností, chlápek z webu a hlavně velký fanda.
Ben_Sisko: Chci vědět, jaké lodě uvidíme v konečné verzi.
LarryTG: Dobrá otázka, z větší části jsme ji už zodpověděli - je to dlouhý seznam na to ho tady uvést, ale ujišťuji vás, že skoro konečný soupis se brzy objeví u autorů neoficiálních FAQ.
Podd99(Bridge): Ahoj, máte v plánu nějaké zajímavé multiplayerové módy jako CTF nebo Občanskou válku (všechny lodě z jedné rasy) atd.?
BillTG: Na zodpovězení této otázky bude asi nejlepší Larry.
LarryTG: Jak už jsem zmínil dříve, v první řadě vytváříme deathmatch (vícesektorový/s více oblastmi i warpováním) a mezitím se snažíme připravit půdu rozsáhlým uživatelským modifikacím místo toho, abychom vše vytvářeli sami.
Jonas: Otázka k tématu: budou moci lidé hrát online zadarmo, jako je to možné například u Elite Force?
LarryTG: Současný plán je využít pro vytváření her GameSpy a ten je, pokud vím, zdarma.
BillTG: Počítejte se mnou.
Captain'Ramen: Takže to bude rovnocenná síťová komunikace? Žádné vyhrazené servery?
LarryTG: Půjde o klientský server spíše než o rovnocennou síťovou komunikaci ála Quake.
Mister_Data: Povězte, budou na Galaxy dvě hlavní phaserové banky silnější než zbývající?
BillTG: Pro herní účely modelujeme jak u Galaxy, tak u Sovereign (a vlastně u všech federálních lodí) pouze phaserové banky na talířové sekci.
The_Saxman: Když pracujete na žánru, jehož fandové jsou tak fanatičtí ohledně technických podrobností a termínů, jako jsou fandové Star Wars a Star Treku, je pro vás těžké najít kompromis mezi hratelností a přesností?
LarryTG: Bille, otázku fandů si vezmu na starosti já…
BillTG: Jasná věc.
LarryTG: Je to velmi těžké. Naším cílem je vytvořit počítačovou hru, která se nechá hrát - vyváženost a hratelnost hry obvykle zvítězí nad menšími detaily, ale současně se snažíme zůstat věrní tomu, co dělá danou věc unikátní… Dobrou analogií je duch zákona versus litera zákona a nám je jasné, že věci, které někteří lidé pokládají za detaily, jsou pro jiné lidi posvátnou krávou…
BillTG: Bůůů.
Captain'Ramen: Něco k tématu, jak bude tato hra vystupovat na trhu? Bude apelovat i na lidi, kteří nejsou fandy, jako jsem já?
LarryTG: Snažíme se vytvořit hru, která bude apelovat na všechny včetně fandů Star Treku. Myslím, že toho můžeme dosáhnout tím, že vytvoříme velmi bohatý dojem můstku, který bude ztělesňovat zážitek toho, jak by mohlo vypadat sezení v kapitánském křesle.
BillTG: Myslím si, že fandům vesmírných simulací a akčně/dobrodružného dramatu se tato hra bude velmi líbit. Bez ohledu na licenci Star Treku. Je to vážně skvělá hra.
Nob: To je právě to, co slyšíme rádi.
DaMasta(BCN): Myslím, že to je cíl všech vývojářů startrekových her (nebo by měl být).
Steve(Bridge): Existují ve hře vlečné paprsky? A pokud ano, k čemu je můžeme použít?
BillTG: Jsou tam. Jsou určené převážně k vlečení lodí, ale chytří kapitáni si najdou způsob, jak je použít v bitvě.
LarryTG: Ano, jsou tam a budou použity pro zřejmé účely jako vlečení malý objektů do bezpečí a zpomalování větších lodí, ale jejich efektivnost záleží na hmotnosti každé lodi/každého objektu.
Steve(Bridge): Výborně.
Nob: Doufám, že mi nikdo nebude zazlívat, když někoho navedu tažným paprskem do asteroidu.
Brian: Proč jste si vybrali GameSpy místo toho, abyste naprogramovali vlastní rozhraní? Můj problém tkví v tom, že zrovna s nedávno vydaným demem Serious Sam byl GameSpy pomalý a plný jejich reklamních bannerů. Nebylo by lepší použít vlastní multiplayerové rozhraní?
LarryTG: Co se GameSpy týče, tak se pravděpodobně bude možné připojovat k multiplayerovým hrám i je základat přímo z Bridge Commandera - takzvané inside-out rozhraní ála Diablo. Jinou možností je outside-in podobný herní zóně MSN. Doufáme, že budeme mít obojí.
Steve(Bridge): Jaké druhy prostředí můžeme v Bridge Commanderovi očekávat? Například pole asteroidů?
BillTG: Prostředí se skládá většinou z planetárních oblastí, otevřeného vesmíru, polí asteroidů a mlhovin. Mlhoviny budou ovlivňovat různé systémy jako senzory a štíty. A tak dále.
Brian: Když se tak dívám na historii Totally Games, tak jste chlapci pracovali na mnoha licencovaných hrách. Máte touhu pracovat na něčem novém? To jest na něčem, co vymyslíte od základu?
BillTG: Tohle je na Larrym. I když jeho odpověď znám.
LarryTG: Skvělá otázka! Nějakou dobu už na původních projektech pracujeme a právě teď vytváříme pro Microsoft společenský titul pro Xbox - a ne, není to vesmírná bitva.
Brian: Nějaká nápověda, co to bude?
BillTG: Kromě toho, že to bude úžasná hra? Hahaha...
LarryTG: Podívejte se na naše webové stránky… Díky za důvěru, Bille!
Chris: Jen ze zvědavosti: Mohou zaměstnanci Totally Games legálně vytvářet stejně jako vaši zákazníci modifikace pro hry, které pomáhali vyrobit? Například, udělat pro Bridge Commandera předělávku ze Star Wars?
BillTG: Nejlepší bude, když na tohle odpoví Larry.
LarryTG: My a naši další zaměstnanci musíme podepsat několik velmi specifických smluv, abychom mohli pracovat na licencovaném materiálu - jednou z nich je, že nemůžeme vydávat modifikace vytvořené našimi nástroji, ani oficiálně ani neoficiálně bez jejich souhlasu - a já bych nečekal, že by tak udělali.
BillTG: Nemyslím, že bychom to kdy udělali.
FN-Filer: Bude k dispozici možnost šarvátky?
LarryTG: Momentálně to je trochu nepravděpodobné, používáme totiž trochu odlišný přístup. Nepoužíváme vnitřní herní nástroje, ale spíše styl skriptování a uživatelských modifikací. Hráči budou mít k dispozici možnost vlastní konfigurace a vlastních voleb pro deathmatch mód, které budou brát v úvahu vybrané lodě, ale nebude to tak detailní jako v Alliance.
Commander: Můžeme narážet do jiných lodí?
BillTG: Je to možné, ale vůbec to nedoporučujeme. Myslím, že by to vaši posádku trochu naštvalo.
LarryTG: Ano, ale není to doporučená bitevní technika, protože byste při tom pravděpodobně nadělali katastrofické škody.
Steve(Bridge): Do jaké míry je rozpracováno řízení energie? Například, můžete vypnout určité systémy jako torpéda, abyste poskytli více energie phaserům, a podobně.?
LarryTG: Bille?
BillTG: Budete moci podpořit různé systémy, abyste zvýšili jejich výkon. Ale v závislosti na situaci (například při bitvě), by to mohlo znamenat další čerpání energie a snížení bojové efektivnosti. Nechcete přece v bitvě začít kvůli kolísání energie ztrácet systémy?
Nob: Jaký je váš názor na projekty jako XWA Upgrade na adrese www.xwaupgrade.com?
BillTG: Myslím, že bude nejlepší, když řeknu, že ve světě existuje spousta talentovaných lidí, kteří nejsou zaměstnáni v herním průmyslu.
LarryTG: Souhlasím s Billem. Někteří z lidí, které jsme najali, udělali několik skvělých fan modifikací, a tím se pak dostali do našeho průmyslu. Máme radost, že lidé stále hrají a snaží se vylepšit hry, které jsme navrhli, ale veřejně nemůžeme většinu fan aktivit komentovat. Užívejte si ale našich her, jakkoliv chcete.
MaxMan: Bude hrát v Bridge Commanderovi svoji roli i Dominion, například Jem'Hadarové?
BillTG: Jem'Hadarové v Bridge Commanderovi nebudou. Bohužel ne. Ani Dominion.
LarryTG: Až Activision získá všechny licence, nebudeme už omezeni tím, co je a co není v té které sérii Star Treku.
BCNFran: Proč jste si vybrali Picarda a Data místo Rikera a LaForge nebo ostatních hlavních postav z TNG??
BillTG: Larry, chceš na to odpovědět ty?
PeterTG: Tržní důvody - jsou to nejoblíbenější postavy týmu a zdá se, že i veřejnosti.
Nerd2: Na tohle se už možná někdo ptal, ale jaká bude úroveň interaktivity v Bridge Commanderovi, například jak moc si budeme moci vybírat? Jako třeba spojit se s určitou rasou, nebo ne?
LarryTG: O tohle se chce postarat Bill.
BillTG: Jako kapitán jste zodpovědný za mnoho důležitých rozhodnutí. Jaká ta rozhodnutí budou, bude záležet převážně na situaci. V některých případech budou diplomatická, v jiných se budete muset soustředit na svoje úsilí… Posádka vašeho můstku vám bude nabízet své názory a bude se snažit dát vám tu nejlepší radu. Ale i oni mohou mít odlišné úhly pohledu...
LarryTG: Bridge Commander rozhodně není strategickou hrou, ale umožňuje strategická rozhodnutí.
Master_Toddy: Dobrá, moje první otázka zní, jak vypadá současný vztah Totally Games s LEC?
LarryTG: Co se LEC týče, pracovali jsme s nimi na Trilogy a nadále spolu vedeme konstruktivní dialog. Několik posledních měsíců jsme s nimi denně hovořili přes e-mail a zatím to jde skvěle.
Steve(Bridge): Je to sice ještě daleko, ale existuje naděje, že si budeme moci přehrávat scény a sledovat své oblíbené bitvy znovu a znovu z jakéhokoliv úhlu?
BillTG: Přehrávání v plánu skutečně nemáme. Ne jako v sérii X-Wing. Nabídneme vám však několik skvělých externích pohledů (průlety kamerou a tak). Říkáme jim "záběry slávy".
LarryTG: Je velmi nepravděpodobné, že se přehrávání dostane na náš rozvrh.
DaMasta(BCN): Chlapci.. na posledním screenshotu… Co je to za loď? Cardassijská? Klingonská?
PeterTG: Cardassijská fregata.
Captain'Ramen: Doplněk k Tobbyho otázce… Hodláte udělat pokračování XWA? Musím vědět, co se stalo strýčkovi Antanovi.
LarryTG: Nechali jsme si prostor pro pokračování, ale LucasArts nevěří, že by to byla zisková záležitost. Mají toho teď hodně na práci a musí se na to soustředit.
Commander: Budou tam Borgové (aspoň jedna Krychle, prosím)?
BillTG: Promiň, ale žádní Borgové… ale myslím si, že to bude jedna z prvních věcí, kterou někdo udělá v modifikaci.
Saxman: Konec vašeho rodinného příběhu pociťovala spousta hráčů jako nedokončený, a když jste původně plánovali v příběhu pokračovat…
LarryTG: Zřejmě by pokračování hlavně sledovalo strýčka Antana…
Nob: Objevila se spousta spekulací o pokračování, hlavně kvůli krtkovcům, kteří se snad neobjevili v žádné misi… (takže pokračování týkající se trilogie Thrawn)?
LarryTG: Tak daleko jsme se v designu nedostali - u krtkovců vůbec ne, ale bylo by skvělé to udělat…
PeterTG: Čas se naplnil a naše děti začínají vyvádět…
Jonas(Bridge): Rád bych poděkoval Billovi, Larrymu a Peterovi, že navštívili tento chat, a chci poděkovat i vám chlapci za vaše otázky.
Nob: Omlouvám se, že jsme vás zdrželi déle, než jsme čekali. Měli bychom si to někdy zopakovat… když vám to čas dovolí.
BillTG: Děkuji vám! Je vždycky zábavné mluvit s fandy.
LarryTG: Jen chci využít této příležitosti a poděkovat komunitě kolem X-Wingu za to, že stále hraje a miluje naše hry - informujte dál o Trilogy a my se budeme těšit, až si proti vám všem zahrajeme multiplayer Bridge Commandera.
PeterTG: Díky vám všem!!

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 23.12.2000

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Bridge Commander najdete zde.