Jaké jsou vaše pozice při vývoji Bridge Commandera?
Larry Holland je hlavní návrhář Totally Games a David Litwin je vedoucím projektu Bridge Commander.
Co můžete říct o vývojářském týmu – kolik výtvarníků, programátorů atd. pracuje na Bridge Commaderovi?
Kromě nás se vývojářský tým momentálně sestává ze čtyř výtvarníků, šesti programátorů, tří návrhářů misí a dvou konzultantů – všichni jsou zaměstnáni na plný úvazek. Čas od času využijeme nadaného výtvarníka zvenčí, aby nám pomohl s určitými částmi projektu.
Jak byste popsali Bridge Commandera v několika větách?
Velíte velké hvězdné lodi ve vesmíru Star Trek: Nové generace. Hru řídíte z kapitánského křesla ve first person pohledu na plně trojrozměrném můstku. Musíte vyřešit záhadu, bojovat s ostatními rasami, válčit v sílící válce a zachránit celou oblast vesmíru.
Jaký je současný stav Bridge Commandera?
Naplno už ho vyvíjíme asi rok a približně devět měsíců je ještě před námi. Příběh a dialogy jsou téměř hotovy. Máme hodně částí hotových tak na 75 %, ale protože vytváříme úplně nový herní engine a zavádíme zcela nový grafický engine, musíme na tom ještě hodně dělat. Ta investice se skutečně začíná vyplácet.
Co byste nám mohli říct o umělé inteligenci Bridge Commandera?
Bridge Commander je postaven na zcela novém enginu a nemá stejné vlastnosti jako jiné vesmírné bitevní simulátory. Umělou inteligenci si vytváříme sami od základu, abychom vyhověli unikátnímu požadavku trojrozměrné taktické bitvy.
Bude demo?
Předtím než náš produkt vypustíme, demo bude, ale nevyjde tento rok.
Kolik levelů / misí bude v konečné hře a jak jsou propojeny (tj. co briefingy)?
Hra se skládá z osmi epizod a každá z nich obsahuje několik misí. Existuje mezi nimi přímý tok, což znamená, že nemusíte odskakovat na žádné jiné obrazovky s briefingy. Ty se totiž objeví přímo ve hře.
Bude k dispozici nějaký druh editoru misí – bude možné Bridge Commandera modifikovat?
Všechny možnosti týkající se možných modifikací prováděných uživatelem stále zvažujeme. Momentálně bychom navrhli fandům, kteří se o modifikace zajímají, aby se začali učit Python, což je skriptovací jazyk, který bude řídit mise.
Objeví se kromě Picarda a Daty ještě nějaké další známé postavy (třeba Q a podobně)?
Několik různých cizích ras hraje v příběhu důležitou roli, a proto vám představíme spoustu nových postav. V současnosti ale kromě Picarda a Daty žádné další konkrétní hostující herce neplánujeme.
Mohli byste nám říct trochu víc o příběhu obecně?
Při službě ve vzdálené oblasti vesmíru náhle vybuchne blízké slunce, které vychrlí smrtící výboj, jenž poškodí vaši loď, zabije vašeho kapitána a ohrozí nedaleké kolonisty. Nyní musíte přebrat kontrolu nad vaší lodí vy a vést svoji posádku při řešení této záhady. Váš úkol je jasný – objevit příčinu devastující exploze a zabránit tomu, aby se opakovala. Během hry budete bojovat s Cardassiany, spolupracovat s Klingony, vyšetřovat nepředvídatelné Romulany a objevíte tajné spiknutí, které ohrožuje samotnou Federaci.
Co můžete říct o lodích zastoupených v Bridge Commanderovi?
Z federálních potkáte lodě třídy Akira, Ambassador, Galaxy, Nebula a Sovereign. Pravděpodobně také uvidíte klingonského Dravého ptáka, romulanské Válečné ptáky, ferengské Nájezdníky a několik cardassijských Galorů – kromě jiných. Kdybychom vám řekli nyní více, pravděpodobně bychom prozradili předčasně moc z příběhu.
Co vesmírné prostředí – uvidíme mlhoviny, planetární prstence atd. a budeme v nich bojovat?
Pracujeme na tom, abychom vytvořili skvělá prostředí, a v pozdější fázi vývoje vám budeme schopni sdělit podrobnosti.
Kdy přidáte na oficiální Bridge Commander stránku prvky jako fórum, více downloadů apod.?
Na stránce BridgeCommander.Com máme v plánu provést zimní update, při kterém přidáme několik nových prvků. V současnosti rovněž plánujeme fóra a další downloady v různých formách.
Jaké druhy hry více hráčů budou obsaženy v Bridge Commanderovi?
Multiplayer umožní hráčům ovládat jakoukoliv válečnou loď, která se ve hře objeví. Multiplayer bude využívat taktické rozhraní a umožní hráčům konfigurovat různé šarvátky a bitvy.
Co filmové scény – jsou předrenderovány nebo využívají herní engine?
Hra bude obsahovat předrenderovanou úvodní scénu, která nastolí tu pravou atmosféru, jakož i několik filmových scén ve hře, kterou jsou vytvořeny v herním enginu.
Mohli byste nám více přiblížit grafický engine společnosti NDL zvaný NetImmerse?
Používáme grafický renderovací engine NetImmerse 3.x společnosti NDL, který poskytuje technologii skrývající se za otexturováním a ztvárněním modelů lodí a postav ve hře. NetImmerse má spousty skvělých prvků, obzvláště ve své poslední verzi. Jestli chcete více informací, obraťte se přímo na NDL.
Kdy a jak začal vývoj Bridge Commandera?
Activision oslovil Totally Games v prosinci 1998 s návrhem vytvořit vesmírnou hru založenou na licenci Star Treku. Dialog jsme zahájili po dokončení X-Wing Alliance na jaře roku 1999 a začali jsme pracovat na vytvoření hry, která skutečně pasuje na tuto licenci. Loni v létě jsme se opět sešli s Paramountem a Activisionem a do konce září nám byl návrh hry schválen.
Můžete nám říct něco o různých stanicích na můstku a o zbraních v Bridge Commanderovi?
Hlavními stanicemi jsou taktická a vědecká konzole, panel šéfinženýra, kormidelníka a prvního důstojníka. Taktickému důstojníkovi velíte tak, že mu přikazujete bitevní strategie, vybíráte cíle a subsystémy, konfigurujete obranu, a pokud chcete, řeknete mu, ať pálí. Kormidelník nastavuje kurz a provádí manévry (přistávání, obíhání) v nebitevních situacích. První důstojník vyhlašuje stupně pohotovosti, podává zprávy o škodách a vede komunikaci mezi loděmi. Šéfinženýr kontroluje motory, převádí energii, organizuje opravářské týmy a přiřazuje jim priority. Vědecký důstojník podává zprávy o současné situaci, skenuje určité objekty nebo oblasti a vysílá sondy.
V epizodě série Stanice Deep Space Nine nazvané „Treachery, Faith and the Great River“ je úžasná scéna v poli ledových asteroidů – uvidíme něco takového v Bridge Commanderovi?
Určitě vytvoříme několik unikátních jakožto i realistických vesmírných prostředí, ale protože tohle není tradiční vesmírná simulace, nebude navigace tak důležitá jako taktické otázky, které daná oblast vesmíru nastolí.
Jaký druh misí můžeme očekávat? Mám na mysli různé prvky jako průzkum, ochrana, záchrana...?
Celý příběh hry hodně čerpá z témat, která se vyskytují ve Star Treku: obrana, záchrana, diplomacie, bitva, průzkum a vědecké objevy. Epizody dají hráčům možnost rozhodnout, které úkoly splní a v jakém pořadí.
Můžete nám říct něco víc o posádce?
Posádku tvoří rozmanitá skupina jednotlivců, každý s unikátní osobností, kteří budou v průběhu hry velmi čilí. Protože je příběh vyprávěn z pohledu kapitána (hráče), budete vy a vaše posádka vždy součástí akce. Vaším šéfinženýrem je Bolian jménem Brex. Taktickým důstojníkem je Felix Savali. Vědeckých důstojníkem je Miguel Diaz, expert na formace počasí. Kormidelníkem je Bajoranka jménem Kiska Lomar a váš první důstojník – Saffi Larsen – má téměr encyklopedické znalosti o všech cizích rasách.
Budeme mít možnost navolit si „rychlou bitvu“?
Ano.
Jaké speciální prvky bude Bridge Commander obsahovat?
Skutečně se zaměřujeme na vytvoření nového druhu hry a nového druhu uživatelského rozhraní pro vesmírné hry, které není náročné na ovládání joystickem ani klávesnicí. Hru můžete celou dohrát vydáváním rozkazů nebo interakcí s posádkou. Hráči ale také umožníme skočit k taktické stanici a převzít přímo kontrolu, což dává možnost hrát hru jak začátečníkovi, tak ostřílenému hráči.
Co zvukový systém (např. podporuje A3D atd.)? – Jak bude fungovat?
Množství zvukových a hudebních prvků stále zvažujeme, ale určitě budeme mít hudbu a 3D zvuk.
Mohli byste nám říct něco o nové rase?
Ještě ne!
Budeme mít možnost vidět více než jen můstek obou lodí? Budeme třeba moci zavítat do strojovny?
Protože tohle je simulace velení hvězdné lodi, cítíme, že kapitánovo zákonité místo je na můstku.
Jak dlouho očekáváte, že bude trvat hru přejít?
Pro dokončení příběhu hry pro jednoho hráče je to asi 20 až 30 hodin s určitým množstvím proměnných možností, jako že si budete chtít zahrát hru znovu, abyste viděli, jak se to nechá udělat jinak.
Budou různé stupně obtížnosti?
Ano, budeme mít různé stupně obtížnosti a dáme hráči možnost buď vydávat rozkazy nebo převzít přímo kontrolu.
Nějaké myšlenky/komentáře, které byste rádi přidali?
Máme v úmyslu stanovit v žánru vesmírných bitev novou laťku, a to s pomocí našeho unikátního přístupu přinášejícího příběh a rozhraní, které skutečně využívá to nejlepší ze Star Treku.
Děkuji za rozhovor