Často kladené dotazy

Co je to vlastně Bridge Commander a kdo za ním stojí?
Bridge Commander je první hvězdný simulátor z vesmíru Nové generace, který vás posadí do kapitánského křesla. Autorem je velezkušený tým Totally Games, který má na svědomí především sérii vesmírných simulátorů X-Wing (X-Wing, TIE Fighter, X-Wing Alliance a další) a distribuovat ho bude všem známý Activision.

Simulátor z vesmíru Nové generace. To znamená, že se potkám se všemi hlavními postavami, které znám ze seriálu v televizi?
Bohužel ne. V Bridge Commanderovi se objeví pouze kapitán Picard (Patrick Stewart) a nadporučík Data (Brent Spiner). Picard vám bude k dispozici jako váš poradce, provede vás první epizodou (elegantně vyřešeným tutorialem) a několikrát vám se svojí Enterprise pomůže v boji a Data bude dokonce v několika misích přítomen na vaší lodi, aby vám pomohl vyřešit hlavní zápletku.

Co je to za zápletku?
Nenadálá sluneční nehoda, která zabije vašeho kapitána a posadí vás do jeho křesla, není tak úplně náhodná. Musíte odhalit, kdo za ní stojí, a zajistit, aby se podobná katastrofa již neopakovala. Přitom narazíte na novou cizí rasu a odhalíte zlo, které se snaží zničit celou Spojenou federaci planet.

Takže já budu kapitánem? Jakým lodím budu velet?
Ano, stanete se kapitánem nejdříve lodi třídy Galaxy USS Dauntless a později kapitánem lodi třídy Sovereign USS Sovereign.

Skvělé, takže budu moci chodit po lodi a komandovat koho budu chtít?
Kdepak. Kapitánovo místo je na můstku a především v jeho křesle, takže celou hru prosedíte a poroučet budete pouze důstojníkům na můstku.

To znamená, že budu poroučet komu?
Rozkazovat budete důstojníkovi u taktické konzole, kormidelníkovi, šéfinženýrovi, důstojníkovi u vědecké konzole a prvnímu důstojníkovi, a díky tomu, že v Bridge Commanderovi sledujete okolí svýma očima, nemluvíte a nikdy se neuvidíte (to proto, abyste se co nejvíce vcítili do své role), je to právě první důstojník, který zprostředkovává vaše rozkazy podřízeným.

A jak jako budu rozkazovat, když nemohu mluvit?
Jelikož se celá hra ovládá myší (a volitelně také hlasovým rozhraním), funguje to celé tak, že se otočíte na důstojníka, kterému chcete zadat rozkaz, objeví se menu s možnostmi, které jsou právě teď k dispozici, vyberete si ten rozkaz, který chcete, a dotyčný důstojník ho provede.

Aha, tak to potom ano. Ale nebudu ve vesmíru sám, že ne? Na koho mohu narazit?
Zabojujete si s Cardassiany, budete spolupracovat s Klingony, setkáte se i s Ferengy a Romulany. Navíc narazíte na zcela novou vyspělou rasu, jejíž území leží nedaleko cardassijských hranic.

To zní slibně, už se těším, až si to rozdáme s kamarády přes internet.
To ano. Multiplayer je velmi zábavnou součástí hry a to nejen ve čtyřech lidech po internetu přes GameSpy, ale také v osmi lidech přes lokální síť. Lodě se ovládají přes taktické rozhraní, aby se nemusel modelovat můstek každé lodi, která se ve hře objeví. Na výběr je pět multiplayerových módů:
Deathmatch - Souboj všichni proti všem. Hráč si vybere loď a snaží se poškodit a zničit co nejvíce lodí. Přitom je omezen buď časovým limitem nebo právě počtem zničených lodí. Vítězí hráč s nejvyšším skóre.
Týmový deathmatch - Týmový deathmatch proti sobě staví dva týmy, které se musí pokusit zničit co nejvíce lodí. Opět tu je buď časové omezení nebo udaný počet zničených lodí postačující k vítězství. Tým s vyšším skóre vítězí.
Federace vs. ne-Federace - Týmový mód, ve kterém se proti sobě postaví lodě třídy Sovereign, Galaxy, Akira, Ambassador a další na jedné straně a jejich romulanské, klingonské a cardassijské protějšky na straně druhé.
Obrana/útok na základnu - Hráči musí ubránit svoji hvězdnou základnu proti nepřátelské palbě v časově omezené hře.
"Střílení na krocana" - Akční mód, ve kterém je cílem sestřelit co nejvíce počítačem ovládaných lodí v časově omezeném souboji.

To zní skvěle. Řekněte mi ještě něco bližšího o single playeru.
Příběh jednoho hráče je vyprávěn v osmi epizodách, které na sebe navazují v pevném pořadí, aby byla zachována celistvost příběhu. Každá epizoda se ale skládá z několika misí, u kterých si již můžete volit pořadí, v jakém je budete plnit. Mise budou zahrnovat různorodé úkoly, jako je přeprava zásob, hlídání hranic, vyšetřování hvězdných anomálií, útočení na nepřátelská plavidla a obrana federálních plavidel nebo zařízení.

Když jste zmínili ta plavidla… jaká se vlastně ve hře objeví?
Akira, Ambassador, Galaxy, Nebula, raketoplán, Sovereign za Federaci. Dále také uvidíte Dravého ptáka, Válečného ptáka, plavidla tříd Vor'cha, Nájezdník, Galor, Keldon a další. A díky možnosti relativně snadného přidávání nových prvků do hry se můžete těšit na další spoustu fan modelů.

Zní to všechno moc hezky, ale na čem půjde vůbec takováhle hra hrát?
Požadavky jsou víceméně klasické pro dnešní dobu: Pentium II 300 MHz, 64 MB RAM, 16MB Direct3D grafická karta. Podle informací jde ale Bridge Commandera hrát i na nižší konfiguraci. To si pak ale nevychutnáte všechny skvělé grafické efekty.

Už se na Bridge Commandera moc těším. Kdy vyjde a bude se u nás vůbec prodávat?
Bridge Commander vyšel v České republice 8. března 2002 a v současné době ho můžete koupit prakticky kdekoliv. Přes internet i v normálních obchodech. Několik herních časopisů i spousta hráčů ho prohlásila za nejlepší startrekovou hru všech dob, takže se rozhodně nejedná o žádný propadák. Bridge Commander u nás vydává společnost Cenega v původní anglické verzi. V této době je však již k dispozici překlad devadesátistránkového manuálu, který si můžete stáhnout z těchto stránek, a momentálně se rovněž pracuje na překladu českých textů ve hře. V plánu stále rovněž zůstává kompletní český dabing.

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 7.7.2001

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Bridge Commander najdete zde.