Pokud jste se někdo v této skvělé hře zaseknul, doufám, že vám tento návod pomůže. Je to řešení pro cestu tzv. "hodného hocha", tedy pomáhat všem a všude. Pokud si chcete trochu zaexperimentovat, můžete třeba zkusit ignorovat příkazy nadřízených.

Na můstku si promluvte s Datem a zariskujte si. Kapitánce garidijského korábu odpovídejte diplomaticky - není důvod k boji. V konferenční místnosti si promluvte s T'Bakem, hledá legendární Pátý svitek od Zákonotvůrce, takže od něho získejte co nejvíc informací. Slibte mu pomoc. Nastavte kurz na Horst III. Cestou vás ale zastihne nouzové volání z výzkumné stanice, která byla napadena něčím neznámým.

Členové týmu: Riker, Dr. Crusherová, Worf a La Forge. Musíte stanici rychle stabilizovat. Jděte ven k ležící ženě, phaserem na nízký výkon přepalte kabel. Trikordérem oskenujte kabel, vraťte se zpátky k transportéru a zadejte přenést kabel. Doktorka již ženu medikitem uzdraví. Získáte informace o momentální situaci na stanici a přístupový kód. Výtahem vpravo vyjeďte do administrátorské sekce, na panelu přesuňte přívod energie. Jeďte do strojovny, oskenujte mimozemskou loď i potrubí. Jděte doprava, na panelu přerušte přívod energie do potrubí 3. Jděte doleva, nechte La Forge promluvit s technikem, trochu vám poradí. Jděte opět vlevo, seberte Invertor Coupling a Wave convertor. Ty použijte na díru v prostředku a stanice je zachráněna. Pokračujte na Horst III promluvit s archeologem Shanokem o Pátém svitku. Bohužel toho moc neví. Pokračujte v hlídce podél neutrálního sektoru a zavolejte komunikátorem zpátky na stanici. Po chvíli vás zastihne zpráva z Hvězdné flotily. Potřebují najít ztracenou bioložku na planetě Morassia. Odsouhlaste to.

Členové týmu: Data, Wolf, Dr. Crusherová, Troi. Pozor, nesmíte si brát phaser. Zjistěte situaci a jděte do laboratoře. Prozkoumejte zvířata sonickým mikroskopem a biostolem. Trikordérem prohledejte počítač, dále ho napojte na comm-port a zavolejte Trackera Mallase. Optejte se jí na situaci a na vzorky. Je tu totiž podezření na pašování zakázaných zvířat a taky se zde potuluje zvíře vysávající energii. Jděte se na něj optat zpátky do kanceláře (ve stromě). A zpátky do laboratoře pokecat s Lydiem. Ze stolu seberte Bioprobe a tři sondy. Trikordérem zjistěte, do jakého prostředí se hodí. Jděte ke stromu, potom k lodi, kde seberte generátor. Jděte do vodního biotopu, vložte generátor a sondou seberte vzorky (vyndáte je bioprobem) ze čtyř balónů. V pralese ze čtyř tunelů a v horách z jeskyní, jámy a kráteru. Vzorky prozkoumejte v laboratoři mikroskopem a zavolejte ZZolis. Poté se vydejte do karantény (jedna z cest vpravo) promluvit s TZudanem.

Vaše podezření se potvrdilo, Lydia je ten pašerák, jděte to oznámit do kanceláře. Bioložka je na svobodě, teď už jenom chytit to zvíře. Zvolte první možnost a raketoplánem přeleťte ke generátorům. Zapněte počítač. Zvíře chytíte zmáčknutím panelu 2, 1 a 3. Nyní musíte chytit Ferenga, který to má na svědomí, po chvilce honění meziprostorem ho máte. Vystřelte varovný výstřel, rád vám dodá všechny informace. Mimochodem umístění planety, kde mohou žít ti, kteří přišli se Zákonotvůrcem. Leťte na Frigis. Zkuste komunikátor. Nic. Nechte tedy promluvit T'Baka a za chvíli se vám sami ozvou. Členové týmu Riker, Data, Troi, La Forge. Jděte doprava, poté dále k bráně. Jelikož je to bývalé sídlo Chodaků (starobylé rasy), hlídá ho jejich robot. Musíte na několik otázek odpovídat stylem "Nevím, kdo vlastně jsem" a "Vím, že nic nevím", pak vás pustí dál.

Podívejte se na osobu, ovládací panel a runy, pak jděte zpět na místo transportu, Laroig vám do trikordéru přenese překlad písma. Jděte zpět, přeložte runy, vypněte pole. Muž vám dá talismany a klíč. Tím si otevřete skladiště před chrámem, vemte si Device, zlatý kruh a hůl s bílým koncem. Jděte do pyramidy u transportu, vůdce vám dá nástroj poté, co mu dáte kruh, a La Forge umístí device na instrument. Jděte do druhé pyramidy, ženě dejte hůl. Nechte si otevřít teleport, přenesete se zahráním melodie jedním z nástrojů. Nyní přijde na řadu trocha logiky. Hraním jednotlivých melodií se přesouvají dlaždice, musíte se dostat až dozadu a vložit tam talisman, o kterém trikordér říká, že má frekvenci 3000 Hz. Seberte svitek a zpátky na Enterprise. Rozmíška s Garidiany se urovná naštěstí bez boje. Bohužel ale Romulané napadli Federaci (nebo ne?), takže je válka. Ohlaste se velitelství, po chvíli se s vámi spojí. Teď následuje několik vojenských misí, při obraně satelitu stačí Romulany zastrašit a nepronásledovat je. Po každé akci se ohlaste komunikátorem.

Zjištěné informace nasvědčují tomu, že Romulané pátrají po Unity Device, což je nepředstavitelně účinná chodacká zbraň. Leťte tedy zpátky na Frigis, po doletu sestřelte nájezdníka. Od vůdce dostanete několik chodackých předmětů a informací. Pokračujte na Horst III. Zával odstřelte phaserem na vyšší intenzitu. Počítač nahodíte tyčkou a programátorem. Oskenujte hvězdnou mapu, ve vedlejší místnosti i zařízení namířené na nebe. Ještě se tu chvíli potulujte a skenujte, co se dá, a pak se přesuňte na loď. Nezapomeňte si vzít tyčku. Za chvíli vás pošlou zastavit útok neznámé lodi, po zničení jedné se přepněte na můstek. Poraďte se z Datem a pokračujte na Allanor, bývalé hlavní město Chodaků. Členové týmu: Picard, La Forge, Data, Carlstorm. Oskenujte tabuli příletů. Phaserem odstřelte zkorodovaný kov na okrajích mříže. Jděte dál. Aktivujte počítač a prolezte všechny položky. Aktivujte vše. Jděte doprava, uvidíte IR přenos mezi droidy, Data hned upraví trikordér. Jděte na začátek, trikordérem vypněte droida a seberte logický inhibitor. Jděte doprava, inhibitor zaražte do dveří, robota vypněte a inhibitor vytáhněte.

Aktivujte obrazovku, zapněte vše. Až se robot doplní, vypněte napájení stanice. Počkejte, až bude v zásobníku pouze jedno políčko, a pak stanici zničte phaserem. Přijdou vás uvítat Chodakové, bohužel mají mocenské ambice a tak to nedopadne dobře. Až vás opustí, oskenujte všechny položky v počítači. Data použije medikit na mrtvého Chodaka vzadu, řekne mu heslo. Jděte po schodech nahoru, seberte úlomek. Tím vyndejte tyčku z počítače dole. Znovu jí tam dejte a vypněte všechna políčka. Jděte pořád doleva. Na transportéru přenastavte horní řadu na úplně vpravo, poté nastavte časování a přeneste se. Vraťte se ke startu a trasportujte se do lodi. Bohužel vám ještě nějaké údaje chybí, a tak musíme kvůli časovým jednotkám letět k pulsaru. Bohužel se z něj stala černá díra, takže se optejte na radu Troi. Musíte letět 30 let daleko, aby se chytlo světlo před přeměnou. Nastavte kurz na sektor 6-5-7. Cestou bude TUHÁ bitka s třemi Válečnými ptáky. Jediná šance je zničit všechny co nejdříve. První je tam několik sekund sám, a tak vystřelte X torpéd. Pokud jste to přečkali, máte lokaci Unity Device - někde v 3-1-3. Po příletu zjistíte, že tu nejste sami. Ale pozor, Unity Device má účinný obranný systém, takže raději nestřílejte. Uvnitř jděte doprava, k transportéru. Kapitán je vybraný jako zástupce Federace ve zkoušce o Device, takže se musíte snažit. Nasedněte do raketoplánu a dál. Přijměte spojenectví od Garidianky. Jděte do dveří. Promluvte si s admirálem, seznámí vás s testem. Budete do sebe bušit energií. Vložte půlkruh do levé části a dejte mu ránu. Napotřetí bude ochotný ke spolupráci. Spojte disky a dejte je do generátoru, poté si disky vyžádejte od všech. Jde se dál. Použijte artefakt a přeneste všechny tři. Klíč překvapivě pasuje do dveří.

Dál už jen nezapomeňte, že chcete mír pro všechny, společnou kontrolu Unity Device a nikoho nezničit.

Ondřej Průša,
Level

Přidáno: 4.3.2007
Použito se svolením časopisu Level.

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: The Next Generation A Final Unity najdete zde.